Programa de benestar emocional “Benestar per estar bé”

Des del Departament d’Educació s’ha iniciat el programa de benestar emocional “Benestar per estar bé” que es dirigeix als equips directius, tutors, docents i altres professionals del cicle superior d’educació primària, ESO i ensenyaments postobligatoris.

Aquest programa, que és finançat amb fons del Programa de Cooperació Territorial de Salut Mental del Ministeri d’Educació, té els objectius següents:

• Acompanyar els i les docents per oferir-los eines per a la millora del benestar emocional.
  • Donar suport al professorat quan detecta dificultats de gestió emocional amb l’alumnat.
  • Assessorar els centres educatius en situacions greus de gestió emocional que es puguin produir en el centre.
  • Detectar i donar una resposta grupal en situacions de risc demalestar emocional en l’alumnat.
  • Promoure actuacions preventives que tinguin un impacte positiu en el benestar emocional i relacional d’infants i joves.
  • Oferir formació al professorat que contribueixi a desenvolupar les competències relacionades amb el benestar emocional per adequar-les a les necessitats actuals.
  • Fer promoció de la importància del benestar emocional i sensibilitzar els centres educatius en aquest sentit.
  • Desenvolupar competències, habilitats i capacitats dels infants i joves per al desenvolupament emocional.
  • Oferir eines i recursos a les famílies per a la gestió emocional dels fills i filles.

Aquests objectius es concreten en les línies d’actuació següents:

• atenció telefònica a docents,
  • intervenció en els centres en situacions crítiques,
  • acompanyament als centres en la gestió del benestar emocional de l’alumnat,
  • proposta de dinàmiques de gestió emocional en grups classe,
  • elaboració de recursos i material didàctic,
  • formació del professorat,
  • suport als docents en l’acompanyament a les famílies.

Per dur a terme això, el Departament disposa de un equip de 20 professionals, que coordina i gestiona el programa. Concretament, està format per 2 coordinadors, 17 professionals de l’àmbit de la psicologia i la pedagogia, i 1 tècnic administratiu.

Aquest equip rebrà l’assessorament periòdic de persones expertes del sector, així com del Departament de Salut.
Es pot contactar amb l’equip d’acompanyament per al benestar emocional: