Nou KIT RECOLLIDA DE RESIDUS

Kit en préstec dirigit a les escoles que volen participar a les campanyes de recollides de residus en espais naturals promovent serveis comunitaris i projectes d’aprenentatge més vivencials, com és la Campanya Europea Let’s Clean Up Europe! coordinada per l’ARC i el projecte Correcull impulsat pel Servei Educatiu de l’Alt Empordà.

Escola s’inscriu a la campanya mitjançant enllaç SDR*

L’objectiu del kit és facilitar a les escoles de Catalunya l’accés a un material reutilitzable i compartit per facilitar el desenvolupament de la campanya.

Com es pot utilitzar el material?

Organitzar una acció de neteja: Es disposa del

Manual de com organitzar una acció de neteja.

Les escoles tenen 3 formes de participar:

Senzilla: Recollir residus, separar per grans fraccions i pesar, i debatre les mesures per evitar nous abocaments, traslladant conclusions als responsables de l’espai.

Científic: Fer un mostreig per caracteritzar els residus de 600m2: App eLitter (boscs i rius) i App Marnoba (Platges).

Pro: Fotografiar per geolocalitzar els residus recollits i analitzar dades: App Litterati unint-se al repte Catalunya Clean Up Challenge (codi Catalunya).

Un cop finalitzada, l’escola retorna el kit net al CRP i enviar una imatge de la fitxa de resultats a través del formulari de valoració del SDR o al correu setmanaprevencio.arc@gencat.cat

Fitxa tècnica

Descriptor: contenidor 90l serigrafiat de residus amb rodes
Dimensions: 40x90cm. Pes: 15 kg