Notícies Pla Educatiu d’Entorn (Ripollet)

Des del Pla Educatiu d’Entorn de Ripollet, compartim les següents notícies:

Patis oberts

En el marc del Pla Educatiu d’Entorn s’engega la proposta d’obrir patis d’escoles al municipi. Tots els diumenges des del dia 6 de març fins a finals de curs i durant les vacances de Setmana Santa hi haurà dinamització dels patis de tres escoles públiques. Hi haurà activitats educatives de lleure i esportives. Els infants hauran de venir acompanyats per les seves famílies.

DILM

Un total de set centres educatius de Ripollet ( Esc. Gassó i Vidal, ESC.INS Martinet, ESC Francesc Escursell, INS Lluís Companys, ESC Tiana, ESC Enric Tatche i INS Can Mas) han participat en l’activitat proposada pel PEE commemorant el 21 de febrer Dia de la Llengua Materna. L’activitat ha consistit en treballar la paraula HOLA en les diverses llengües maternes més parlades a Ripollet realitzant un recull de veus i escrit de la paraula. A la web de l’Ajuntament podem escoltar una selecció dels àudios i fer un cop d’ull als treballs realitzats. Per participar, els centres han rebut un lot de llibres per a les seves escoles sobre temàtica multicultural.

Taller d’art Urbanes

L’INS Lluís Companys realitza en horari extraescolar sessions de graffiti i rap en català. L’objectiu és potenciar les habilitats comunicatives i d’expressió del jovent de 3r i 4t d’ESO del centre, així com el coneixement de diferents arts plàstiques que fomentin el seu interès cultural i social dins de l’àmbit comunitari.

Racó de la petita infància

El PEE de Ripollet engega activitats i accions orientades a estimular, aprendre i donar suport a les famílies amb infants de 0 a 3 anys. Tracten el desenvolupament cognitiu, emocional, psicomotriu i social com el joc i el moviment lliure, la importància de la música en edats primerenques, el treball de les emocions i els límits, la vida quotidiana, el foment de l’autonomia de l’infant, l’alimentació i els primers auxilis.
Aquestes sessions es portaran a terme a les Escoles Bressol Municipals de Ripollet i aniran a càrrec de professionals de cada àmbit de les sessions.