Mirades de Mestres ICE UAB

L’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB obre una nova convocatòria del seu Seminari de reflexió pedagògica Mirades de mestres dirigit a centres de tots els nivells educatius no universitaris i que forma part del programa Innovar per Aprendre.

Modalitat: Semipresencial (5 o 6 sessions presencials en horari de tarda + treball a distància)

Lloc de realització: Campus de la UAB a Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Professorat: Unitat docent de l’ICE i altres col·laboradors

Objectius

Mirades de mestres es proposa utilitzar el llenguatge audiovisual per tal d’explicar i documentar experiències d’aula o de centre que es vulguin compartir amb la comunitat docent partint de la pròpia reflexió sobre aquestes pràctiques educatives. És intenció de l’equip docent de l’ICE UAB posar l’èmfasi en l’anàlisi i la documentació de situacions d’aprenentatge en l’enfocament que hi dona el nou currículum.

Metodologia

Es tracta d’un seminari participatiu que combinarà sessions presencials basades en lectures, exposició, anàlisi i discussió de les propostes dels centres participants amb un treball autònom per l’elaboració del guió pedagògic i audiovisual del vídeo, així com la seva creació i edició.

Des de l’ICE donarem suport al funcionament del seminari amb la coordinació i dinamització dels seus treballs per part del nostre equip docent i amb la participació puntual de persones expertes que es considerin d’interès.

Certificació 

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

És una activitat subvencionada amb places limitades.

Calendari

Inscripció: fins al 20 d’octubre de 2023

Selecció dels centres participants: 30 d’octubre de 2023

Inici de les sessions: 8 de novembre de 2023

Criteris de selecció dels centres participants

  • Interès educatiu de la proposta que presenta el centre
  • Representació dels diferents nivells educatius i del territori

Requisit

La participació al seminari es fa com a centre educatiu amb el suport explícit de l’equip directiu i comporta el compromís de participació d’almenys dos docents per centre.