Material pedagògic sobre conservació de nàiades, adreçat a alumnes de tots el nivells educatius

L’entitat ambiental ADEFFA, amb seu al Centre Camadoca de Santa Maria de Merlès, des del 2006 treballen amb la conservació d’espècies aquàtiques d’aigua dolça, amb projectes a l’hàbitat i fent educació ambiental.

Es posen en contacte amb vosaltres per presentar-vos el material pedagògic vinculat al Projecte de Conservació de les Nàiades, realitzat durant el passat 2022, amb el suport del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico, a través de la Fundación Biodiversidad

Les nàiades són petxines d’aigua dolça i a Catalunya hi viuen 5 espècies diferents. Actualment estan totes protegides, 3 de les quals es troben en perill d’extinció i una d’elles, la Margaritifera auricularia, es considera extingida a Catalunya.

Per conservar els ecosistemes i la biodiversitat del nostre entorn, és essencial l’educació ambiental, tant a les escoles com a la natura, per fomentar un canvi d’actitud i de valors cap a una societat més sostenible i responsable.

És per això que dins d’aquest projecte han elaborat una sèrie de material pedagògic, adaptat a tots els nivells educatius (Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Hi ha presentacions per explicar a l’aula, amb la guia corresponent pel docent, i fitxes d’activitats relacionades amb el contingut de les presentacions, amb les corresponents solucions. S’ha elaborat amb dos idiomes, català i castellà, i tot en format PDF.

Seguint aquest enllaç entrareu dins la web del projecte on trobareu més informació i tot el material pedagògic, al final de la pàgina, obrint els enllaços us descarregareu el material.

Enllaç: https://adeffa.cat/pf/naiades/

Per qualsevol dubte podeu contactar amb nosaltres.

www.adeffa.cat

a.adeffa@gmail.com

Tel. 616363261 (Núria Valls)