L’ESSPURNA: PROGRAMA DE COOPERATIVES D’ALUMNAT

L’ESSpurna és el programa d’impuls a la creació i acompanyament a la consolidació de cooperatives d’alumnes en centres educatius. És un projecte que es troba emmarcat en el Programa d’Economia Social del Departament de Treball i Empresa de la Generalitat de Catalunya, destinat a sensibilitzar, divulgar i proporcionar el model d’emprenedoria cooperativa en els centres educatius. Aquest programa educatiu està adreçat principalment a l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius, fent-se extensible a estudis professionalitzadors. L’acompanyament educatiu es duu a terme gràcies a la intercooperació de les següents cinc cooperatives d’iniciativa social, especialitzades en serveis socioeducatius i amb presència als diferents territoris: somDoble Via, Lleure Quàlia, Escola lliure el Sol, Combinats i +Educació.

El programa l’ESSpurna pretén potenciar els valors del cooperativisme i l’economia social i solidària per acostar-los a l’aula amb la simulació d’una cooperativa on les decisions de l’alumnat són claus, els quals són els principals protagonistes, sempre amb el suport del professorat.

El programa inclou la programació, realització i avaluació de diverses sessions formatives i d’orientació. La implementació del programa es realitza a través de diverses sessions de treball al llarg del curs adaptant-se a cada centre i en funció de si es tracta d’una cooperativa de nova creació o de l’acompanyament d’una cooperativa existent. Concretament, el programa d’impuls de creació i acompanyament a la consolidació de cooperatives d’alumnes consta de:

• Sessió de presentació del projecte (2 hores)
  • Sessions de dinamització i formació amb l’alumnat (5 hores)
  • Visites periòdiques
  • Material pedagògic de la gestió societària i de la gestió econòmica
  • Suport i assessorament als centres

Per a poder participar en el programa cal que us inscriviu mitjançant el següent formulari: INSCRIPCIONS OBERTES

Disposeu de tota la informació detallada al web https://lesspurna.coop/novetats/

I per qualsevol dubte podeu adreçar-vos als responsables de la gestió tècnica:

Al telèfon de contacte: 623 22 38 73

Correu electrònic: info@lesspurna.coop