L’ESCOLA GASSÓ I VIDAL DE RIPOLLET PRESENTA EL PROJECTE: SE N’HA ANAT LA LLUM!

L’ESCOLA GASSÓ I VIDAL DE RIPOLLET PRESENTA EL PROJECTE:

SE N’HA ANAT LA LLUM!

El dimecres 17 d’abril, l’alumnat de 4t de primària de l’escola Gassó i Vidal va tenir  l’oportunitat de participar en la fira FAIG que es va portar a terme a la seu del  CESIRE de Barcelona per presentar el seu projecte «Se n’ha anat la llum».

Arran de les diferents baixades de tensió, l’alumnat es va preguntar «què passaria si no tornés la llum?». El gran interès suscitat els va portar a investigar, experimentar i descobrir els diferents tipus i fonts d’energia alhoraque diferents agents externs ens les explicaven a través dels elements patrimonials del nostre poble: El molí de la plaça del mercat, el riu Ripoll, el  molí d’en Rata, l’escola o la xemeneia d’en Calvet, que a poc a poc, hem anat  integrant no sols dintre del nostre coneixement, sinó també dins de la nostra història. Sentint-nos més nostra, una part de Ripollet que fins ara desconeixíem i d’alguna manera, fent-nos partícips d’on venim i on anem.

I és que, qui no coneix el seu patrimoni no es coneix a si mateix.

Els diferents projectes s’han acabat materialitzant en una maqueta on l’alumnat ha representat aquells monuments o edificis més importants i que més valoraven i han pogut exposar-la i explicar-la a nens i nenes de totes les edats en la FIRA FAIG. Alhora, alguns experts ens han resolt alguns dels dubtes i problemes que han sorgit al llarg del procés. Tot això ens ha permès descobrir el nostre poble, la seva història, valorar-lo i estimar-lo.

Qui coneix, estima. Qui estima, cuida. Qui cuida, no destrueix.  Escola Gassó i Vidal