Iniciació a l’educació per a la sostenibilitat

La formació inicial per incorporar-se a la xarxa d’escoles verdes consta de dos cursos de formació.

Curs 1r any

La modalitat de formació és un curs de 30 hores distribuïdes en 20 hores semipresencials amb persona formadora i 10 hores de treball personal tutoritzat.

El curs 2022-23 la Xarxa d’Escoles Verdes organitza formació inicial de primer any. Les inscripcions es faran fins al 4 de novembre, el curs es realitzarà de gener a juny de forma intensiva. Abans de l’inici del curs es farà una sessió de claustre al centre per explicar què vol dir ser escola verda i els compromisos que adquireix el centre en incorporar-se a la xarxa.

Aquesta és una formació de centre on han de participar entre 3-4 docents per centre (a excepció de les ZER), un d’aquests docents ha de ser de l’equip directiu.

Enllaç a l’oferta formativa. Enllaç al grup del Vallès.

Curs 2n any
La modalitat de formació és un curs de 30 hores distribuïdes en:

• 6 sessions semipresencials amb una persona formadora (12 h)
  • 1 sessió al claustre del centre amb una persona formadora
  • 1 sessió amb un centre padrí
  • hores de treball personal tutoritzat

Aquests cursos de formació inicial tindran lloc en diferents Serveis Territorials i s’adrecen als centres que volen començar a desenvolupar els continguts del programa i integrar-los de forma coherent en el Projecte educatiu del seu centre.

Persones a qui s’adreça
Aquesta modalitat de formació entre centres va dirigida a equips de professionals de centres (entre 3 i 5 persones) on almenys una persona forma part de l’equip directiu (o persona en qui delegui). Aquestes persones tindran el compromís de la transferència del contingut de la formació al seu centre. L’estructura formativa incorpora la planificació, l’experimentació i l’avaluació del pla d’actuació en el centre de la temàtica treballada.

Certificació: S’obtindrà el certificat de la formació si es compleixen els requisits següents:

• Assistència a un mínim del 80% de les hores de formació.
  • Avaluació positiva de les tasques a realitzar: Pla d’educació per a la sostenibilitat i Pla d’acció.

Calendari, horari i lloc de realització: El calendari, horari i lloc de realització els trobareu en la informació de cada activitat.El curs 22-23 no es fa oferta formativa de 2n any.