Fundació 1859 Caixa Sabadell. Espais natura i cultura

El Departament d’Educació i la Fundació 1859 Caixa Sabadell han signat un conveni per al desenvolupament de projectes educatius

Amb la signatura del conveni s’estableix la col·laboració entre el Departament d’Educació i la Fundació 1859 Caixa Sabadell per desenvolupar actuacions en l’àmbit del medi natural i cultural a través de les diferents xarxes del Departament d’Educació (centres d’educació primària i d’educació secundària i serveis educatius).

Els Espais Natura i Cultura ofereixen als centres educatius una programació educativa i pedagògica, innovadora en l’art, la cultura i el medi ambient. S’ofereixen tallers i activitats per a l’alumnat d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat, dissenyades per a grups de fins a 30 alumnes, amb una durada d’entre una hora i dues hores i mitja. S’oferiran al llarg del curs escolar, els matins de setembre a juny en horari lectiu. Cada activitat és conduïda per un monitor que s’ocupa de les explicacions i l’animació. En acabar, es lliura al professor una enquesta d’avaluació i un dossier específic que facilita el treball a l’aula amb posterioritat a la sortida, que reforçaran els continguts apresos.

Les activitats dels Espais Natura i Cultura afavoreixen l’assoliment d’objectius de l’àrea del Coneixement del Medi natural, social i cultural. Proporcionen a l’alumnat noves maneres de sentir, de pensar i d’actuar i adquireixen eines i coneixements, des de l’entorn proper, des d’una perspectiva ètica i sostenible. Permeten també el treball multidisciplinari i la relació dels diferents sabers i destreses que afavoreixen el desenvolupament d’una cultura científica basada en la indagació i el pensament crític.
Amb les activitats d’aquests espais es contribueix a l’assoliment de les prioritats del Departament d’Educació: implementació del nou currículum, transformació digital dels centres educatius, consolidació del model lingüístic del país, potenciant la llengua catalana com a vehicular dins un projecte plurilingüe i intercultural, tot garantint una atenció educativa inclusiva i de qualitat per a tots els alumnes.