Descobreix 10 propostes per filosofar entorn dels ODS

Qui? Jordi Nomen
Llicenciat història contemporània. Postgrau ciutadania. Màster filosofia. Professor escola Sadako. Escriptor. Autor de la trilogia El nen filòsof

Què?
Sempre he entès l’escola com a eina de transformació personal i social. Hauria de ser l’espai de les oportunitats, l’ascensor que permetés el creixement personal dels infants que hi conviuen i fomentés una autèntica ciutadania democràtica.
En el futur es dibuixen tres reptes globals urgents:
● El disseny d’un desenvolupament sostenible.
● El de la transformació digital equitativa.
● El de la convivència en els principis de diversitat, pau, justícia i democràcia.

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible marquen un camí en aquesta direcció, una brúixola per construir un món millor.
En la xerrada es compartiran 10 reptes filosòfics per treballar els ODS amb els infants i adolescents.
Els exemples que es compartiran són propostes molt variades en les quals es farà ús de recursos artístics (pintura, música, imatges, fotografia…) com a punt de partida de la reflexió i el diàleg filosòfics.
Les propostes d’activitats van adreçades a nens i nenes, a partir de 8 anys.

En les propostes d’activitats que es comparteixen, cada activitat parteix d’un repte. En les activitats es treballen els ODS següents:
● ODS 1: Fi de la pobresa.
● ODS 2: Fam zero
● ODS 4: Educació de qualitat.
● ODS 5: Igualtat de gènere.
● ODS 8: Treball digne i creixement econòmic.
● ODS 9: Indústria, innovació i infraestructures.
● ODS 10: Reducció de les desigualtats.
● ODS 12: Consum i producció responsable.
● ODS 13: Acció climàtica.
● ODS 16: Pau, justícia i institucions sòlides

Quan? El 15 de març a la seu del Servei Educatiu, a Santa Perpètua a les 17h