CROMA 2.0

Des del programa CROMA 2.0 de la Fundació Autònoma Solidària ens fan arribar els projectes d’àmbit artístic, humanístic i social que han creat l’alumnat que participa de l’Escola El Turó, l’Institut Escola el Viver, l’Escola Reixac i l’Escola Font Freda. Són molt interessants!

Durant el segon trimestre, el projecte tractava de cinema social i consistia a dissenyar i dirigir un curt denunciant una situació social injusta que els interessés. Van sortir temes molt interessants com el racisme, el masclisme, les migracions i les desigualtats econòmiques de la nostra societat. Finalment, l’alumnat de l’Escola El Turó va decidir denunciar el masclisme a l’esport, l’Institut Escola El Viver i l’Escola Reixac es van decantar per denunciar una situació de racisme i l’Escola Font Freda va triar la temàtica de la pobresa.

Actualment, estan treballant sobre què és la contaminació que hi ha a l’aire i han pogut fer activitats molt divertides amb l’ús de lupes digitals i d’encens. També, a partir de les preguntes que els sorgeixen, dissenyen experiments.

La proposta d’activitats i/o continguts a treballar amb els infants dins del projecte ha sortit de la col·laboració entre la Fundació Autònoma Solidària, el grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS) i  el Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM).

Els tallers CROMA s’emmarquen dins del Pla Educatiu d’Entorn de Montcada i Reixac.