Cloenda The Daily Mile a l’escola Gasso i Vidal

Us fem saber que l’escola Gasso i Vidal avui han celebrat la cloenda del programa “The Daily Mile” La Milla Diària.

Van començar el programa de la Milla Diària el 6 d’abril per celebrar el Dia Mundial de l’Activitat Física (DMAF). El lema d’aquesta edició és “Activa’t i comença a sumar” i ho fan dimarts i dijous.

Les raons per les quals es va engegar aquest programa són aquestes: A Catalunya, la prevalença d’obesitat i sobrepès (excés de pes) infantil és elevada amb un gradient social important. Un de cada 3 infants de 6 a 12 anys presenta excés de pes i els nivells d’activitat física són baixos: només un de cada 3 fa un oci actiu. A més a més, tot indica que s’ha incrementat amb la pandèmia.

El programa La Milla Diària, amb origen a Regne Unit, té per objectiu que l’alumnat corri o camini de pressa durant quinze minuts al dia a l’aire lliure durant l’horari escolar en el moment escollit per l’escola. És una activitat física que promou alhora l’estat de forma, el benestar social, emocional i mental. Per a participar, l’alumnat només necessita un calçat adient i no cal cap material ni formació especial del professorat. Té un impacte positiu en el comportament i nivells de concentració dels infants, i això repercuteix en els seus resultats acadèmics. És un programa d’implantació gratuïta, senzill i efectiu, i permet que l’alumnat, incloent-hi els que tenen necessitats especials, realitzi activitat física diàriament, i sumi 15’ que li ajudin a aconseguir el repte dels 60 minuts al dia d’AFE que recomana la OMS.

El Departament d’Educació i la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, mitjançant el Consell Català de l’Esport, en col·laboració amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya, donen suport a la implantació del programa a les escoles de Catalunya.

SUMAR MINUTSSUMAR MOVIMENT, SUMAR SALUT!