Ciències i experimentació a l’etapa d’infantil.

Aquest trimestre, dins el Seminari de Llars-P3, reflexionarem i aprendrem sobre les Ciències i l’experimentació a l’etapa d’infantil.

“Els professionals de l’àmbit educatiu reconeixen als infants com éssers intel·ligents, capaços, competents, constructors de coneixement, identitat i cultura que desenvolupen idees i teories que examinen i re-elaboren a partir de les seves experiències i de la seva interacció amb els altres. D’aquesta manera, les nenes i els nens, pràcticament des que neixen, tenen una manera única d’explorar i conèixer el món que els envolta. Aquesta interacció amb el seu entorn és un aspecte fonamental del seu aprenentatge, ja que els permet adquirir idees i imaginar models que puguin ser útils per interpretar i comprendre els fenòmens i processos que succeeixen en el món (Daza, Quintanilla, Muños, & Arrieta, 2011, p37; Pedreira & Márquez, 2017).”

És per això que hem pensat que la proposta que us fem us semblarà interessant:

Què vol dir aprendre ciències a les primeres edats? Quin és el paper de l’escola per afavorir la reflexió sobre els fenòmens del món? Com plantejar el treball experimental amb sentit a partir de la realitat?
Quin ha de ser el paper de l’adult? Reflexions al voltant de les ciències i els infants a partir de pràctiques d’aula que aporten pistes per a aconseguir una ciència seductora i emocionant a l’educació infantil.  

SESSIÓ 1: Ciències des del néixer amb Montserrat Pedreira (2 de febrer de 9:30 a 11h).

SESSIÓ 2 i 3: Ciències i experimentació a infantil amb Loli Vázquez (9 de març i 13 d’abril de 12:30 a 14h )

Us deixem l’enllaç per poder inscriure-us-hi.

Us convidem a fer una ullada al site del seminari, allà hi trobareu informació de les sessions que ja hem fet i les que vindran!