“Avançarem cap a una escola inclusiva quan siguem capaços de canviar les nostres creences i millorar les nostres pràctiques”

Ascen Díez de Ulzurrun Pausas | Mestra i pedagoga; directora de l’EAP Alt PenedèsAscen Diaz

Silvia Rodríguez Gómez @socialpuntcat

Per a la mestra i pedagoga Ascen Díez de Ulzurrun no hi ha dubtes: l’escola inclusiva no és cap quimera; és una realitat que ella, com a directora de l’Equip d’assessorament i atenció psicopedagògica (EAP) de l’Alt Penedès, està contribuint a introduir a les aules de la seva comarca amb una metodologia que funciona. Les seves raons parteixen de la convicció que qualsevol infant pot estar a una escola ordinària. Com? Amb acompanyament de professionals especialitzats i amb un equip docent que cregui fermament en l’escola inclusiva.

Díez de Ulzurrun, que porta tota una vida treballant per l’escola inclusiva dins i fora de les aules —des de la investigació universitària; com a membre de l’equip de Dincat que ha plantejat la transformació dels centres d’educació especial; i també des del GIEE (Grup d’Investigació en Educació Especial)— explica en aquesta entrevista de quina manera treballa el seu equip i per què cal parar atenció a la feina que s’està realitzant a l’Alt Penedès.

Segueix llegint a social.cat

(article extret de https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva)