Assessoraments Programa Argó 2021-2022

logo argó+ice.jpg

Com funciona la inscripció i l’assignació dels assessoraments a treballs de recerca de batxillerat?

El professorat de la UAB, a través del Programa Argó, proporciona propostes de temes i assessorament per fer el treball de recerca de Batxillerat.

Inscripció

La inscripció de la 19a edició (2021) estarà oberta des de finals de novembre al 17 de gener de 2022.

Per participar en el procés el tutor o tutora del centre de secundària en què està matriculat l’estudiant haurà d’omplir el formulari d’inscripció per a assessoraments fent constar les dades i documents que s’hi demanen i triant un dels temes proposats des del Programa Argó.

Adjudicació de les places

Les places són limitades. Des del Programa Argó se seleccionarà l’alumnat que rebrà l’assessorament, tenint en compte la qualificació de l’ESO i la repartició per centres educatius. La resolució es notificarà al centre i a les persones interessades per correu electrònic a principis de febrer de 2022. En cas d’haver estat seleccionat/da, en aquest missatge us trametrem la documentació que haureu de retornar-nos signada i segellada pel centre (compromís del centre i de l’estudiant). La nota mínima d’ESO per accedir a un assessorament Argó és de 7.

Es rebutjaran les inscripcions que no incloguin correctament el certificat amb la nota mitjana de tota l’ESO, signat i segellat.

Pla de treball

Una vegada feta la selecció, es convocarà l’alumnat i els/les tutors/es del centre educatiu a una reunió en línia per presentar el funcionament dels assessoraments. També es farà una presentació telemàtica per al professorat assessor de la universitat. Més endavant es concretaran els dies de reunió per a cada agent.

Quan estiguin adjudicades les places, l’assessor/a de la UAB que ha proposat el tema convocarà una primera reunió de treball (que serà presencial o en línia) amb l’alumnat i el tutor/a del centre educatiu. En aquesta sessió es concretarà l’enfocament del treball i es proporcionarà bibliografia, recursos i altres mitjans.

A partir d’aquest moment, el professorat de la UAB que assessora cada treball donarà resposta a consultes puntuals dels estudiants per correu electrònic, videoconferència o presencialment. L’assessorament de l’assessor/a de la UAB serà com a mínim de 3 reunions presencials o virtuals.

Els assessoraments que requereixin la realització de pràctiques de laboratori es realitzaran presencialment a la UAB o als centres adscrits. Aquestes pràctiques tindran una durada màxima de 3 sessions.

L’assessorament finalitza entre desembre i gener del curs 2022-2023.

Informació important

El professorat assessor de la UAB té la funció d’expert, orientant el treball i donant indicacions puntuals per al seu bon funcionament, però el seguiment del mateix depèn del tutor o tutora del centre educatiu.

La persona responsable del treball de recerca de l’estudiant és el tutor o tutora del centre educatiu, el qual haurà d’estar al corrent de totes les reunions i missatges intercanviats amb l’assessor o assessora de la UAB. En les reunions (presencials o virtuals) és imprescindible que assisteixi l’alumnat assessorat i el tutor/a del centre educatiu. La primera reunió es realitzarà al mes de febrer de 2022. La resta de reunions o contactes s’acordaran amb cada assessor/a de la UAB.

A continuació trobareu l’oferta del curs 2021-2022:

Els àmbits són:

1. Arts i Humanitats