Ajuda a adolescents- alcoholisme familiar

Ens posem en contacte per fer-vos arribar informació sobre els grups d’ajuda mútua Al-Anon / Alateen per a familiars d’alcohòlics. Alateen en particular és per a adolescents entre 12 i 19 anys que conviuen o han conviscut amb algun familiar alcohòlic. De forma periòdica ens posem en contacte amb els centres educatius per oferir-vos gratuitament reunions informatives amb l’equip docent i/o presentacions amb els alumnes.

El consum excessiu d’alcohol té conseqüències negatives per a la societat i la família, més enllà de la problemàtica del propi consumidor. És per això que Al-Anon/Alateen aportem una valuosa ajuda des de la nostra associació, donada la nostra experiència en la comprensió i el suport a les persones que han patit les conseqüències indirectes del consum excessiu d’alcohol.

Us adjuntem la publicació anual de professionals per a professionals que edita Al-Anon/Alateen i un article a premsa especialitzada. Tanmateix, podeu consultar la nostra web, amb materials complementaris: http://al-anonespana.org/alateen-home

També us fem arribar l’enllaç al nostre canal de Youtube on, entre altres, podeu trobar una entrevista sobre els adolescents fills d’alcohòlics realitzada a la Sra Carme Tello, Psicóloga clínica y presidenta de l’Associcació catalana per la infància maltractada.

Si estiguéssiu interessats en ampliar informació sobre com els grups d’ajuda mútua Alateen poden ser un recurs complementari per aquests adolescents que conviuen amb l’alcoholisme a la família, ens podem desplaçar al vostre centre a reunir-nos amb la comunitat educativa i/o l’AMPA o bé organitzar una xerrada informativa per a professors i alumnes.

El grup d’Alateen de Barcelona es reuneix cada diumenge de 10.30h a 12.30h al c/Vilardell 50 de Barcelona. Està obert a tots aquells adolescents interessats en conéixer com poden rebre ajuda. També hi ha un grup d’Al-Anon per a adults en el mateix centre, per si volen venir acompanyats…

Per a més informació o dubtes, sis plau contacteu via email o telèfon 608 93 20 07.