“Activem-nos pel català”

Més de 1200 professionals de l’educació van assistir a l’acte “Activem-nos pel català” a la Farga de l’Hospitalet, organitzat pel Departament d’Educació de la Generalitat. El lema de l’acte pretén animar la comunitat educativa a impulsar accions que afavoreixin l’aprenentatge del català i mantenir els usos lingüístics en aquesta llengua.

Durant l’acte, es van presentar les 10 accions que pretenen millorar la situació sociolingüística en l’àmbit educatiu en els pròxims anys. També es van exposar experiències d’èxit i bones pràctiques de centres ULAE (Unitats de Llengua i Aprenentatge Integrat de Continguts) de tot Catalunya.

Entre els centres que van assistir-hi, l’Escola Bernat de Mogoda de Santa Perpètua de Mogoda, INS-ESC el Viver de Montcada i Reixac i l’ESC F. Escursell i Bartalot de Ripollet van destacar per la seva tasca en la promoció del català. A més, aquest últim centre va ser escollit per exposar una activitat de bones pràctiques que realitzen al seu centre, amb el títol “Teatre dins l’escola. Dels grans als petits”. L’Anna González, tutora de l’AA, i la Pràxedes Gea, directora, van ser les encarregades de presentar-la al públic.

L’acte va finalitzar amb una fira d’entitats, on es van mostrar les activitats que es poden dur a terme als centres educatius per fomentar l’ús de la llengua catalana. El Servei Educatiu va animar la comunitat educativa a continuar treballant per fer de la llengua catalana l’instrument d’aprenentatge principal i l’eina de cohesió per garantir l’èxit educatiu dels alumnes.