“ACOMPANYANT LES SEXUALITATS EN LA INFÀNCIA (0-6 ANYS) ”

Cicle de xerrades per treballar la sexualitat, el plaer i el consentiment de zero a sis anys

Dies i hores:

7 març, 14 març i 21 març de 17 a 18:30h en format telemàtic (plataforma zoom)

De què parlarem?

Els objectius de les tres xerrades són:

– Apropar coneixements teòrics i pràctics sobre sexualitats per facilitar l’acompanyament de les sexualitats i afectivitats a l’escola.
– Proporcionar eines a les mestres a través d’exemples i casos pràctics per poder acompanyar aquest àmbit de la vida d’infants.
– Resoldre dubtes i alleugerir pors comprensibles.
– Trencar amb el tabú de la sexualitat en la infància.
– Atorgar a les sexualitats el lloc que els correspon en l’àmbit de l’acompanyament.
– Comprendre la importància d’establir una bona base emocional i afectiva en les criatures

Sessió 1 – Acompanyament a les sexualitats i afectivitats (0-6 anys):

Som éssers sexuals des del ventre matern. Per què ens costa pair el binomi sexualitat-infància? Revisió de la pròpia vivència de la sexualitat.. Els afectes i les sexualitats en la infància. Etapes del desenvolupament sexual. Consells bàsics i eines per acompanyar les sexualitats en la infància. Informació necessària a transmetre segons franges d’edat. Recursos per tenir a l’escola.

Sessió 2 – Més enllà de la coeducació:

Pedagogies feministes i interseccionals. Llenguatge inclusiu. Trencant estereotips de gènere. Revisió de materials i casos pràctics.

Sessió 3 – Plaer i consentiment:

Connexió amb el plaer. Empoderament, autonomia i límits. Prevenció de l’abús sexual infantil. Revisió de materials i casos pràctics.

Amb qui?

Amb Elisabet Dionis

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona. Postgrau en Salut Sexual i Reproductiva especialitzada en intervenció educativa i comunitària per la Universitat de Lleida. Màster en Teràpia Sexual i de Parella per la Fundación Sexpol de Madrid. Postgrau en creixement sexual i eròtic amb especialitat en intel·ligència eròtico-afectiva. Formada com a instructora de Tantra. Formada com a doula experta en criança conscient. Formada en la detecció i la prevenció de l’abús sexual infantil per la Fundació Vicki Bernadet. Experiència acompanyant adolescents i persones adultes com a educadora i terapeuta sexual. Membre fundadora de la cooperativa Magranes, SCCL.

Com ens inscrivim?

Podeu inscriure-us clicant aquí