#100tífiques 2024

Ja ha començat el període d’inscripció a la campanya de #100tífiques 2024!

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai.

Les nostres #100tífiques són una comunitat de més de 700 voluntàries que porten 5 anys visitant més de 800 centres escolars de tot el país. Enguany serà ja la 6a edició, i tindrà lloc el dia 7 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència (11 de febrer). Simultàniament, aquestes #100tífiques, procedents de centres públics i empreses privades, compartiran la seva experiència vital, la seva carrera professional i la seva trajectòria, perquè nens i nenes sàpiguen que en el futur poden arribar a ser el que vulguin.

Aquesta edició inclou dos grans esdeveniments o activitats que tindran lloc els dies següents:

• 1 de febrer. Acte de trobada de les #100tífiques del sistema públic i privat
  • 7 de febrer. Xerrades simultànies de les #100tífiques a centres escolars de tot Catalunya (alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO), presencials o virtuals

Per sol·licitar la xerrada al centre educatiu, presencial o virtual, d’una científica, caldrà omplir la següent inscripció.

Activitat adreçada a l’alumnat de sisè de primària i de primer d’ESO de totes les escoles i instituts de Catalunya. Els Instituts Escola (IE) poden demanar dues científiques, una per 6è de primària i una altra per 1r de l’ESO.

Enguany també us podreu inscriure a les formacions per a docents que hem preparat, acreditades pel Departament d’Educació de la Generalitat, entitat col·laboradora del programa.  Per tal de tenir l’acreditació, el professorat haurà d’assistir mínim al 80% de les sessions de formació i realitzar el treball de la proposta didàctica que us farem arribar pròximament. Aquestes sessions per al professorat seran en format en línia, i t’hi pots apuntar abans del 22 de desembre tot fent clic a l’enllaç corresponent:

Dijous 11 de gener de 17:00h a 18:00h
Sessió 1Com puc aprofitar millor #100tífiques? Informació general del programa

Dijous 18 de gener de 17:00h a 19:00h
Sessió 2Com treballar #100tífiques a l’aula. Eines per al professorat.

Dijous 25 de gener de 17:00h a 19:00h
Sessió 3: Recursos per treballar la ciència i la perspectiva de gènere a l’aula

Dimecres 7 de febrer – Xerrada a les escoles
Sessió 4: Visita de la investigadora als centres educatius