Jornada Servei Comunitari: Impulsem la ciutadania activa

El passat dissabte 25 va tenir lloc a l’Espai Bital (Hospitalet de Llobregat) la Jornada de Servei Comunitari “Impulsem la Ciutadania Activa”. A aquesta vam poder gaudir de la intervenció de diferents referents del Servei Comunitari de tota Catalunya així com una petita exposició amb cartells de bones pràctiques desenvolupades a centres educatius.

La jornada va arrancar amb la presentació a càrrec del senyor Juan José Falcó i Monserrat, director general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, el qual va donar pas a la senyora Roser Batlle, presidenta de la Xarxa espanyola d’Aprenentatge Servei, amb la seva conferència “El Servei Comunitari en el marc internacional”. Va destacar la importància del Servei Comunitari i l’Aprenetatge Servei i com es desenvolupa i viu a diferents països. Seguidament vam passar a una taula rodona on la senyora Gené Gordó, cap de servei d’Atenció a la Comunitat Educativa, com a moderadora i més referents sobre Servei Comunitari van parlar sobre el procés d’implementació del Servei Comunitari al nostre territori. Van poder intervenir: la senyora Pilar Gorina, regidora a l’ajuntament de Sant Cugat del Vallès; el senyor Josep M. Puig, president del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei; la senyora Laura Campo, secretària del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei; el senyor Carles Xifra, representant de la Taula d’Entitats del Tercer sector Social de Catalunya i director d’Innovació i Continguts a la Fundació Catalana de l’Esplai; el senyor Francesc Giménez, director de l’Institut de Gurb i la senyora Vicky Pérez, referent territorial de Servei Comunitari als Serveis Educatius del Maresme-Vallès Oriental. Les valoracions van ser molt positives respecte al treball que s’ha desenvolupat i amb una visió cap al futur de millorar tota aquesta excel·lent tasca.

Durant el descans per esmorzar es va convidar als assistents a visitar l’exposició amb els cartells sobre Projectes de Servei Comunitari de diferents centres de tota Catalunya. Aquestes experiències, organitzades per diferents àmbits, ens van mostrar unes propostes molt enriquidores sobre com es treballa el servei comunitari al nostre territori.

Després d’aquesta petita pausa, la jornada va continuar amb les comunicacions d’alguns centres que van voler explicar i compartir els seus projectes de Servei Comunitari. Vam poder veure tot el procés d’elaboració i posada en pràctica d’aquestos projectes de la mà dels seus protagonistes, els quals van contestar a diferents dubtes i preguntes dels assistents. Els centres participants van ser els següents:

• Servei Comunitari a l’Institut Ridaura, Sra. Júlia Falgàs, Institut Ridaura (Castell-Platja d’Aro)
  • Connectem-nos 2.0, Sra. Imma Alijarte, Sr. Lluís Galilea i Sra. Sara López,  Institut Baetulo (Badalona)
  • Bicicletes solidàries, Sr. Raul Calle, Escola Xaloc (l’Hospitalet de Llobregat)
  • Netegem la nostra riera, Sra. Bea Martin i els alumnes Adrià Arnaldos, Àlvaro Martinez i Albert Valenzuela, Institut Egara (Terrassa)
  • Memorables, Sra. Mireia Barbero, Institut Estany de la Ricarda (el Prat de Llobregat)
  • RobÈtica, Sr. Vicenç Casas, Col·legi Mare de Deu dels Àngels (Barcelona)

Per finalitzar el senyor Carles Martínez Quiroga, secretari de Polítiques Educatives (en representació de l’Hble. Sr. Josep Bargalló i Valls, conseller d’Educació) ens va oferir unes paraules d’ànim i suport cap a tota la tasca desenvolupada i que queda per desenvolupar al Servei Comunitari.

Podeu accedir al vídeo streaming de totes les intervencions al següent enllaç.