Mobisudnord al INS Manuel de Pedrolo

El programa de Mobisudnord és un programa de mobilitat entre el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’Académie de Montpellier . Consisteix en  fer una estada d’immersió en un centre escolar i una família d’acollida per a potenciar la competència lingüística en francès per a l’alumnat de Catalunya i en castellà o català per als estudiants francesos.

L’INS Manuel de Pedrolo ha participat en aquest intercanvi i en l’intercanvi Catalunya- Québec des dels seus principis. Amb aquests intercanvis volem fomentar l’autonomia del nostre alumnat, facilitar el coneixement d’una nova cultura i d’unes maneres de fer diferents i convertir el nostre alumnat en ciutadans del món del segle XXI.

La nostra alumna de 4t d’ESO, Jana Ribera, serà acollida per la família de la Charlotte Egea del Lycée François Aragó de Perpignan del 8 de gener al 2 de febrer. La Charlotte ens ha acompanyat del 20 de novembre al 15 de desembre.

Aquí podeu llegir com la Charlotte ens explica la seva experiència:

“Mi experiencia en Tárrega empezó el 20 de noviembre, el viaje desde Perpiñán hasta Tárrega dura 3 horas y media. Me fui de Francia el domingo por la tarde, pues por el fin de tarde estaba en casa de Jana.

Este mes pasa muy rápido, más rápido que en Francia. Cada día es diferente, cada clase es muy interesante. El primer día tenía miedo sobre las clases en castellano y las clases en catalán, al final tenía más de 10 horas de castellano cada semana, entre los cursos con tercero y cuarto de la ESO y primero de bachillerato. En primero de bachillerato lo que estudian se parece más a lo que hago yo en Francia. Y durante los cursos en catalán hago trabajo de Francia o sino escucho y intento entender las diferentes clases. Durante cada fin de semana hemos hecho excursiones, una vez en Barcelona, otra en Madrid durante el puente de 5 días.

Este mes me lo estoy pasando muy bien, la gente catalana es muy simpática y muy agradable. Los jóvenes del instituto también, hablan en castellano conmigo, entre ellos también hablan castellano para que pueda entenderlos y así practicar castellano.

Antes de llegar tenía un poco de miedo de conocer a nuevas personas, personas que no hablan el mismo idioma que yo. Pero al final nos entendimos muy bien.”

Charlotte Egea

Desitgem una molt bona estada a la Jana!!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *