Sessions de contacontes contra la violència de gènere

Com a novetat d’enguany del Programa Comarcal de Suport a l’Educació s’ha realitzat una activitat anomenada Contacontes per la igualtat de gènere, conduïda per la professional Anna García Martínez, la qual ha realitzat un total de trenta-set sessions als alumnes de cicle inicial d’educació primària de tota la comarca.

L’Anna, amb un acordió i l’atrezzo necessari per captar l’atenció de l’alumnat, ha aprofitat l’escenari màgic dels tres contes que ha explicat (Quan les nens volen alt; Rosa Caramel i L’Artur i la Clementina) per després crear un petit debat entre els alumnes analitzant el conte i observant quins estereotips i quins rols hi trobem habitualment. Aquesta activitat ha estat possible gràcies a la iniciativa, coordinació i finançament del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Consell Comarcal de l’Urgell amb l’ objectiu de sensibilitzar l’alumnat sobre els valors del respecte, descobrir el significat de la llibertat i obrir un camí d’igualtat entre companys i companyes.

A continuació us adjuntem la crònica de la sessió del dimecres 27 que ens envien des de l’escola de Vilagrassa:

Avui a la Zer Guicivervi hem tingut el plaer de conèixer i escoltar tres contes del l’Anna García. Un començament i un acabament molt musical, ja que el seu acordió donava peu a l’atenció absoluta de tot el públic. Coincidint amb la setmana de la no violència de gènere, els tres contes s’han situat en possibles escenaris d’un començament de vulnerar els drets com a persona lliure. Els alumnes han gaudit molt, ja que la posta en escena ha estat espectacular i els materials utilitzats són molt adients i vistosos.
Desprès de cada conte l’Anna feia una pregunta clau per tal de fer un cop d’ull als pensaments més arrelats dels alumnes. Reflexions molt interessants per parlar-ne posteriorment a l’aula. Els alumnes han estat molt atents i participatius i se’ls notava sensibles amb el tema. Molt recomanable.