Full informatiu 119 novembre 2019

El Departament de Territori i Sostenibilitat, organitza el concurs de recollida de piles “Apilo XII, dirigit als centres educatius de Catalunya, per tal de fomentar el coneixement i la recollida selectiva de piles i acumuladors portàtils entre l’alumnat i les seves famílies.

El concurs és gratuït i participar-hi no implica cap cost.  La inscripció comença el dia 25 de novembre de 2019 i finalitza el dia 28 de febrer de 2020.
Bases del concurs

Amb la finalitat de revitalitzar i d’afavorir l’intercanvi entre biblioteques escolars s’ha obert un espai NODES on hi trobareu:

• Mapa de biblioteques escolars de Catalunya: enllaços al seu espai de consulta ePèrgam i al seu espai digital.
  • Comunitat: Diferents NODES per participar i compartir reflexions al voltant de la biblioteca escolar.
  • Nous reptes: espai dedicat a la nova FIC de biblioteques escolars.
  • Bones pràctiques de biblioteca: organitzades segons cinc eixos diferents.
  • Sinapsi de lectura: hi trobareu articles publicats pels centres educatius i relacionats amb biblioteca i foment de la lectura.

The Fonix, és un concurs escolar d’expressió oral i en públic en llengua anglesa, dissenyat per afavorir l’aprenentatge d’ aquest idioma dels alumnes de primària, secundària i batxillerat. La participació en el concurs es fa exclusivament a través del centre on l’alumne està matriculat i la participació és totalment gratuïta.

Inscripcions obertes.

Les Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials són una activitat organitzada per GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), nascut l’any 2007.

Les Jornades, previstes pels propers 6,7 i 8 de febrer de 2020, són un punt de trobada entre la teoria i la pràctica, d’interrelació entre el professorat de les diferents etapes educatives: infantil, primària, secundària, batxillerat i universitat. Més informació.

En les properes Jornades d’Educació Mediàtica, que organitzarà la revista digital AulaMèdia, volem donar un ampli espai al professorat que vulgui presentar comunicacions i experiències sobre Educació Mediàtica: producció audiovisual i anàlisi crítica dels mitjans de comunicació a l’aula.
Les comunicacions cal que tractin, com a mínim, un dels següents temes: producció audiovisual escolar, anàlisi crítica dels mitjans, televisió, cinema, Internet i/o mòbils.

Emplena el formulari abans del 12 de desembre.

mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.

Enguany, mSchools celebra la setena edició del concurs el dissabte 6 de juny de 2020 a la Farga de L’Hospitalet.