Intercanvi Catalunya-Quebec al Col·legi Vedruna Tàrrega

La Maria Mateo, alumna de 4t d’ESO del Col·legi Vedruna de Tàrrega, participa en aquest intercanvi i li van assignar una companya, la Frédérique Beaudet.  La Maria ens ha redactat un escrit sobre la aquesta experiència. Després de l’escrit, també trobareu un petit video que han enregistrat juntes, la Maria i la Fréderique.

Fa aproximadament un any, em vaig inscriure en un programa d’Ensenyament de la Generalitat que consistia a realitzar un intercanvi entre Quebec i Catalunya. No estava segura si m’agafarien, ja que havien de trobar la persona adient amb la qual conviuria durant sis mesos. Un dia del mes de maig , em va trucar la meva professora de francès dient-me que m’havien acceptat. Me’n vaig alegrar moltíssim i no em penedeixo d’haver-m’hi apuntat.

Vam fer una reunió amb tots els nens i nenes de Catalunya seleccionats per anar a Canadà, on ens van explicar com funcionaria tot. Cinc nens, que van fer l’intercanvi l’any passat, ens van explicar la seva experiència. Tal i com ens van dir, no podem desaprofitar cap oportunitat. Sempre que trobis una sortida o una activitat a fer, no t’ho pensis dues vegades.

El dia 10 de setembre va arribar la Fred. Abans que vingués vam parlar per les xarxes socials per conèixer-nos una mica. Quan va arribar, les dues vam mostrar moltes ganes per passar-nos-ho bé juntes. Ara ja porta dos mesos i mig aquí; ens hem adonat que som molt diferents i els nostres “hobbies” també,  però el  fet de que sempre vingui amb mi  ha creat un vincle i una confiança tals que sembla la meva germana. Es va acostumar ràpid als nostres costums, sobretot, als horaris. Ella ve a l’ institut amb mi, però el seu horari és diferent del meu, ja que solament fa castellà, francès, anglès i, quan jo faig biologia, ella fa plàstica. S’ha incorporat bastant bé amb el grup de classe. Quant a les extraescolars, ella fa gimnàstica rítmica igual que jo, ja que al Quebec fa circ i li va bé per practicar l’elasticitat. Els caps de setmana ens han servit per fer turisme per Catalunya i conèixer les famílies de part dels pares. Ara falta molt poquet perquè marxi, però el 13 de gener ens tornarem a veure. I espero que la meva experiència allà sigui tant o més bona que la que ha tingut ella aquí.

Maria Mateo

___________________________________________________________________________________

Et desitgem molta sort i una estada plena d’experiències positives al Quebec!!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *