Full Informatiu núm. 64 – Novembre 2016

Formació i lliurament dels premis CEIER 2016

premiceierEl proper dissabte, 5 de novembre de 2016, tindrà lloc a la sala Abat Copons del castell de Verdú, el lliurament dels Premis CEIER (Coordinació d’Estudis i Innovació de l’Escola Rural) a la investigació i la Innovació en l’ambit de l’escola rural de Catalunya .

Seguidament s’iniciarà la formació sobre El primer cicle d’educació infantil a l’escola rural.Trobada pedagògica Educació Infantil .

Aprofitem per recordar-vos la conveniència d’inscriure-us a l’activitat, si encara no ho heu fet.

Paral·lelament a la formació hi haurà una visita guiada al poblat ibèric d’Els Estinclells i una visita a l’espai expositiu CEIER, situat a l’escola Tomàs Pellissó de Verdú. (Veure Programa)

Invitació

VI Jornada de biblioteques escolars de les comarques de Lleida

Data : dissabte, 12 novembre de 2016.

Lloc: Museu de Lleida. Diocesà i Comarcal

Trobada de professorat de primària i secundària per treballar la lectura i l’escriptura a partir del PCL Pinotxo

Jornada adreçada  a tot el professorat  i bibliotecaris.

La ciència en primera persona

Dins de la setmana de la ciència, tindrà lloc, el dia 16 de novembre, a 2/4 de 12 del matí, la conferència que porta per títol “La indústria del videojoc, on l’art es fusiona amb la ciència”, a càrrec d’Oriol Canudas, cap d’estudi, responsable de campanya de màrqueting i gestió de social media i creador de videojocs de l’empresa King.

La conferència està adreçada preferentment a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. Properament us informarem d‘on es realitzarà l’activitat.

Proposta de treball per als centres

XI Premi escolar de narrativa en català

samboriomnium_2017Òmnium Cultural convoca l’XIè Premi Sambori Òmnium, el premi escolar de narrativa que té per objectiu promoure l’ús literari del català a les escoles i centres de secundària del principat, la Franja, Andorra i Catalunya Nord. La convocatòria inclou tots els centres públics, concertats i privats.

Us animem a participar-hi!

Bases del premi

Conferència i exposició 25 anys de CREDA

Conferència de Carles Parellada que porta per títol “Estimar la diferència” emmarcada dins del paradigma educatiu de la pedagogia sistèmica, que es realitza en motiu de la celebració dels 25 anys de CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius)

Dia: 24 de novembre de 2016

Hora: 2/4 de 6 de la tarda

Lloc: Sala d’actes del SE de l’Urgell

Us recordem també que al SE de l’Urgell hi haurà una exposició d’aquests 25 anys de CREDA, que es podrà visitar entre els dies 21 i 25 de novembre.

Si esteu interessats en assistir a la conferència, cal que ens confirmeu la vostra assistència  aquí

Xerrada-taller

llegumsEl dia 24 de novembre tindrà lloc, al SE de l’Urgell, la xerrada “Llegums, hàbits alimentaris i etiquetatge d’aliments”, de 2/4 d’11 a 2/4 d’1, a càrrec del professor de la UdL Robert Soliva, del Departament de Tecnologia dels aliments.

A banda de la xerrada, es projectarà un vídeo curt per tal d’introduir la docència i la recerca que es fa en l’àmbit de l’ETSEA (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària)

Per acabar, tindrà lloc un taller que tractarà aspectes relacionats amb: Els hàbits alimentaris i la necessitat de consumir els diferents tipus d’aliments de forma equilibrada, per una banda, i l’etiquetatge dels aliments, per una altra.

L’activitat va adreçada a l’alumnat de secundària.

Els centres de secundària interessants, ens ho podeu fer saber mitjançant el telèfon o correu electrònic del SE de l’Urgell, tot indicant-nos el nombre d’alumnes que hi assistiran, abans del dia 18 de novembre de 2016.

6è Premi de Poesia Escolar. Pissiganya.cat

pissiganya

Amb l’objectiu de difondre el gust per la creació poètica entre els alumnes dels centres educatius del nostre país. Pissiganya.cat. Revista de poesia per a xiquets i xiquetes de 0 a 100 anys convoca el 6è Premi Pissiganya de Poesia Escolar adreçat als alumnes de les escoles de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius dels territoris de parla catalana.

Podeu consultar les bases

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *