Full informatiu nº99 novembre 2018

S’ha obert el termini d’inscripció a la 24a edició del concurs escolar El Gust per la Lectura, que organitza el Departament d’Ensenyament, adreçat a l’alumnat dels nivells educatius no universitaris de Catalunya.

El Gust per la Lectura és un programa educatiu que ofereix propostes de lectura i recursos didàctics adaptats a cada nivell educatiu amb l’objectiu de formar bons lectors. Més informació.

El proper dijous 13 de desembre s’organitza EL DIA MÉS CURT de manera conjunta amb més de 50 països de tot el món.

L’any passat es va decidir dedicar la programació d’aquest dia a la infància i per això vam organitzar una sortida al cinema per a les escoles de Tàrrega.

Enguany es vol repetir l’experiència i ampliar-la a d’altres ciutats i pobles de ponent (Balaguer, Agramunt i Bellpuig).

Més informació.

A Mans Unides volen dedicar els propers tres anys a treballar els Drets Humans. Aquest curs 2018-19 es volen centrar en els drets de les dones i la consecució de la igualtat de gènere.

Les activitats d’aquest any s’estructuren entorn de les infografies que apareixen al calendari present a la bossa de materials.

Al CRP disposem d’una bossa de material per a cada etapa educativa per  treballar la igualtat de gènere a infantil, primària i secundària.

Més informació.

Us informem que el proper dimarts dia 27 de novembre es realitzara a l’EOI de Lleida una Jornada de Servei Comunitari.

La Jornada està dirigida a TOTS els centres públics i concertats de la demarcació de Lleida i als professors referents i col·laboradors de centres que impulsen el Servei Comunitari /ApS

Activitat de formació 6003310506. Jornada Servei Comunitari

Dijous 22 de novembre a les 19h, a la Sala d’Actes del Palau Marc (Departament de Cultura) es presentaran les actes del Som Cultura Popular 2018. Les actes queden recollides en dues publicacions, per una banda les ponències i experiències del Fòrum d’Educació i Cultura Popular les trobarem en una publicació digital, i les presentacions de les diverses ponències, taules rodones i activitats del Som Cultura Popular formen part del monogràfic de la revista Canemàs (núm. 15).

Més informació.

La Paeria de Lleida celebra enguany la 12è edició del Congrés de convivència a la ciutat – Memorial Xavier Aluja. El congrés estarà dedicat a la memòria i el debat es dedicarà a l’exili i la deportació, així com a quina és la pràctica educativa que actualment s’està duent a terme en la matèria.

Més informació.

El proper dijous 29 de novembre es farà l’acte de presentació del calendari solidari dels Mossos d’Esquadra a favor de les Associacions de Malalts d’Alzheimer de Catalunya.

S’oferirà també una conferència sobre les polseres identificatives amb codi QR a càrrec d’Encarna Garcia i Jordi Cortasa, agents de l’Oficina de Relació de la Comunitat. En acabar, petit refrigeri a les persones assistents.

Organitza: Associació Alzheimer de Tàrrega i Comarca.