Full informatiu nº113 juny 2019

El passat dimecres 5 de juny es va celebrar al Teatre Nacional de Catalunya la final del 15è Certamen Nacional de Lectura en Veu Alta, impulsat per la Fundació Enciclopèdia . Hi van competir 49 alumnes finalistes de centres escolars de tot Catalunya. En les fases prèvies, hi van participar 80.000 alumnes, 1.009 centres i 3.000 docents. Més informació

Us presentem el web Espais Naturals de Ponent un projecte que té com objectiu realçar els valors dels espais naturals de Ponent, en primer lloc, entre la població local per tal de garantir la seva preservació i, segon lloc, entre la població forana per tal de fomentar l’ecoturisme que ajudi a diversificar i potenciar l’economia al territori.

L’espai conté activitats, visites virtuals i molt més en els 20 espais naturals identificats a la zona de Ponent.

El curs 2016/17 el Departament d’Educació va impulsar el programa araART per afavorir la realització de projectes de centre, en col·laboració amb escoles o entitats artístiques de l’entorn.
L’objectiu del projecte és potenciar l’educació artística com a eix vertebrador de la formació integral dels alumnes.

La proposta del projecte araART s’organitza en 3 nivells d’actuació, sonata, duet i orquestra, d’acord amb el grau d’implicació de l’escola i el centre artístic o entitat. Més informació

Amb l’objectiu de garantir l’èxit educatiu de l’alumnat i contribuir a la millora de les competències digitals, el nou programa del Departament d’Educació mòbils.edu aposta per l’ús educatiu dels dispositius mòbils.

Així, el curs 2019-2020 es posarà en marxa una iniciativa pionera per a mestres i alumnes de 100 centres. Més informació.