Full informatiu nº 98 novembre 2018

13è Premium Sambori Òmnium de narrativa escolar

Òmnium Cultural convoca el XIIIè Premi Sambori Òmnium, el premi escolar de narrativa que té per objectiu promoure l’ús literari del català a les escoles i instituts del Principat, la Franja, Andorra i Catalunya Nord.

La convocatòria inclou tots els centres educatius públics, concertats i privats.

Més informació.

15è Cicle de conferències “Dona, informa’t”

La Conselleria de la l’Àrea de la Dona, del Consell Comarcal de l’Urgell organitza el 15è cicle de conferències de tardor, que tindran lloc els dies 3, 7 i 10 de novembre a les poblacions d’Agramunt, Castellserà, Preixana i Tàrrega.

Enguany es realitza a diferents poblacions de la comarca de l’Urgell per poder arribar a més públic i a diferents poblacions del territori.

La temàtica de les ponències és sobre temes de salut i nutrició que afecten les dones, però que poden ser d’utilitat per a tothom.

Tornen els concursos Mschools

mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.

Enguany, mSchools celebra la sisena edició del concurs el 8 de juny de 2019 a la Farga de L’Hospitalet. L’any passat van participar 580 concursants amb més de 118 projectes finalistes. Vols ser un d’ells? T’expliquem tot el que has de saber per a participar!

Premis Mayor Zaragoza (Amics de la UNESCO)

L’Associació d’amigues i amics de la Unesco de Tortosa, creada l’any 1990 per promoure els principis de la Unesco , organitza anualment els Premis Federico Mayor Zaragoza amb l’objectiu de recollir i difondre les millors pràctiques i accions per construir entre tots un món millor.

Aquest premi, reconegut internacionalment, s’adreça a tots els centres educatius i entitats que hi vulguin participar.

Si esteu interessats en presentar-vos-hi, us proposem endinsar-vos en aquesta webquesta que us ajudarà en la realització d’un bon clipmetratge.

Més informació.

Jornada temàtica “Aigua i educació”

Des del Museu de l’Aigua de Lleida s’organitza una Jornada de la Xarxa “Aigua Educació i Comunitat” que se celebrarà a Lleida el proper 10 de novembre.

Les jornades pretenen facilitar un espai de reflexió i intercanvi d’experiències entre persones, entitats i institucions que tenen propostes i programes educatius relacionats amb l’aigua (aigües continentals),amb l’objectiu de fer créixer conjuntament les xarxes de col·laboració.

Visita al Memorial de l’Exèrcit Popular de Pujalt

El Memorial de l’Exèrcit Popular de Pujalt, proposa una visita guiada d’una durada aproximada de 2h: comença en el centre d’ interpretació, on hi ha un recull d’objectes trobats a la mateixa base d’ instrucció, objectes personals cedits per excombatents i familiars i una mica d’ història dels soldats que hi vivien. Els alumnes també podran veure un audiovisual amb les vivències reals dels que en aquell moment eren els nens del poble, on ens expliquen el seu punt de vista i com ho van viure.

Proposta “Fem un llibre” del GRHEC

Des del Grup de Recerca Històrica i Etnogràfica de Catalunya ens proposen la possibilitat de publicar un llibre sota el patrimoni local.

El GRHEC diu: “Encarem els nostres llibres com eines educadores, on els infants s’apropen a la cultura i a la història del seu habitat més proper. Al mateix temps que oferim la possibilitat d’inserir material didàctic per poder treballar el conte a les escoles.”