Full Informatiu nº 161 desembre 2022

El proper 10 de febrer s’organitza la cinquena edició de  l’esdeveniment #100tífiques, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) , per celebrar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència.Podeu sol·licitar la xerrada, presencial o virtual, d’una científica, omplint la següent inscripció  abans del dijous 22 de desembre.

Dintre del marc del projecte europeu Science4Pandemics, la Fundació Sant Joan de Déu ha dissenyat un kit per a escoles adreçat a l’alumnat d’entre 12 i 18 anys.

El kit pretén fomentar el coneixement de l’alumnat en relació amb els conceptes bàsics de ciència ciutadana a través de la realització d’activitats d’investigació participativa sobre l’acceptació de les vacunes i la digitalització dels assajos clínics.

Per poder fer l’activitat caldrà que l’alumnat es registri a la plataforma de Science4Pandemics: https://science4pandemics.eu/

Enllaç del material: https://science4pandemics.eu/citizen_science_projects/1

Ja podeu disposar del primer Butlletí Digital, del Banc de Recursos d’aquest curs, La Lectura, font de plaer i de coneixement.

DESTAQUEM:
👉 Especial ODS: Objectius de Desenvolupament Sostenible. Materials educatius per tal de treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible: Descobreix amb l’Odis l’aventura dels ODS, i una guia de lectures classificada ODS.
👉 Jocs de taula a les biblioteques. Guia de jocs de taula amb l’objectiu d’impulsar i potenciar les seccions i accions relacionades amb els jocs de taula a les biblioteques públiques del país.

El Departament d’Educació convoca els X Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.

La categoria del conte il·lustrat està adreçada a l’alumnat de primària de centres ordinaris i també d’educació especial.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari.

Més informació

La Universitat de Barcelona apropa la recerca a tota la ciutadania a través de   La UB Divulga,  on apleguen les iniciatives que es fan a la UB mitjançant camins diversos.
El projecte Ciència animada té com a objectiu principal crear una biblioteca de recursos audiovisuals de caràcter científic, organitzada en capítols auto-conclusius, en els quals s’explica, de manera visual i amena, conceptes científics per a nenes i nens.

Compartim amb vosaltres el nou Menú de Recursos, creat pel Servei d’Innovació, Xarxes i Serveis Educatius de la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües del Departament d’Educació.Aquesta infografia recull materials, projectes i actuacions a centres relacionades amb el nou currículum, que son del vostre interès.