S’ha publicat el segon recull de novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR al segon trimestre del curs 2021-22, pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.
Els butlletins digitals són una selecció dels recursos que han anat incorporant al banc en aquest primer trimestre del curs i un bon element de difusió del treball sobre la lectura i les biblioteques |
Premi Participa a l’Escola 2022 |
Un any més s’ha convocat el Premi Participa a l’Escola.
Es tracta d’un premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre. Si sou una escola que treballa perquè els seus membres es converteixin en subjectes actius que participen per a transformar el que els envolta, presenteu el vostre projecte! Termini: fins l’ 1 d’agost de 2022 |
Ajuts IRBLleida per a estudiants de batxillerat (2022) |
Ens plau d’informar-vos de la nova convocatòria d’Ajuts IRBLleida per a estudiants de batxillerat (2022) que pot ser d’interès per al vostre alumnat de 1r de Batxillerat i per al Claustre de professorat, en general.
Cada centre docent podrà presentar un màxim de dos estudiants candidats, els quals hauran de concórrer de manera individual.
|
Nous llibres digitals – Març 2022 |
Us enviem un recull de novetats bibliogràfiques que podeu consultar gratuïtament en línia.
Recordeu que també podeu accedir en obert a tota la documentació que guardem al Repositori del Departament. Esperem que sigui del vostre interès! ¿Cómo es la adolescencia de los chicos y chicas adoptados en España? Ministerio de Sanidad, 2022 La tecnología educativa como eje vertebrador de la innovación Octaedro, 2022 Jóvenes y lectura: estudio cualitativo y propuestas Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2022 L’educació inclusiva a Catalunya Síndic de Greuges, 2021 Practical guide to the international alignment of research data management Science Europe, 2021 Propostes STEM per a educació infantil: incorporant les famílies a l’aula UAB, 2021 Assaig de didàctica: de l’error al coneixement: l’aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM) Jordi Achón – UPC, 2020 Open education policies: guidelines for co-creation Open University, 2020 |
Jornada DiMaTPirineus 2022 |
El dissabte 21 de maig se celebrarà la primera edició del DiMaTPirineus (Dissabte Matemàtic Transfronterer dels Pirineus) a l’INS Joan Brudieu de La Seu d’Urgell, activitat destinada a l’alumnat de Matemàtiques i Matemàtiques aplicades a les ciències socials de Batxillerat i professorat de secundària.
La jornada constarà d’una xerrada per part d’un professor/a universitari de matemàtiques i un taller posterior. L’estructura de l’activitat i el títol de les xerrades són anàlegs als del DITMAE2022 de l’Alt Empordà. Els temes de les xerrades, tot i ser d’àmbit Matemàtic, poden resultar molt interessants per professorat de Biologia (Les matemàtiques de les poblacions), Economia (La probabilitat: una eina per modelar la incertesa) i Informàtica (Euclides i el xifrat de clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus). Els professors certificaran 5 hores per l’assistència. Ja està obert el període d’inscripció. |
Atenció i suport emocional a l’alumnat provinent d’Ucraïna |
El proppassat 31 de març, el SE Educatiu de l’Urgell va organitzar la conferència: Atenció i suport emocional a l’alumnat provinent d’Ucraïna.
Durant l’acte, es van compartir amb els assistents estratègies de suport emocional per a l’alumnat provinent d’Ucraïna i les seves famílies, donar eines per atendre aquest alumnat dins l’aula i el centre educatiu i també, donar a conèixer els recursos del Departament d’Educació. Teniu disponible tota la informació, així com la presentació utilitzada, en el nostre espai web de Suport a l’Acollida a l’Alumnat Refugiat. |
Comentaris recents