Full informatiu nº 156 febrer

DIA DE LA INTERNET SEGURA – 2022

El 8 de febrer de 2022 se celebra una nova edició del Dia de la Internet Segura arreu del món. Amb més 200 països d’arreu que hi participen, la diada ha esdevingut una ocasió immillorable per treballar de manera conjunta un objectiu comú: la seguretat de la xarxa, especialment entre els usuaris més joves.

EXPLORA LA NEU 2022

Activitat de 15 hores presencials online (per Meet) de classes teòriques, i hores presencials de visites i tallers experimentals i 15 h no presencials, que es realitzaran a través d’activitats mitjançant el campus Atenea de la UPC.

JORNADA BOSC I SOSTENIBILITAT

Aquest projecte té per objectiu donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 relacionats amb els serveis del bosc.

S’utilitzaran 5 manuals relacionats amb el bosc i la sostenibilitat:

1. Treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a través del Bosc (adreçat al professorat)
  2. Activitats per a l’estudi de la qualitat i el consum de l’aigua (el bosc i l’aigua)
  3. Activitats per a l’estudi de la qualitat de l’aire i les emissions de CO2 (el bosc i l’aire)
  4. Activitats per a l’estudi de l’arbrat (el bosc i la ciutat)
  5. Activitats per conèixer la gestió forestal i la sostenibilitat (gestió sostenible)

Data i hora: 10 de febrer de 2022 a les 19.00 h

AVALUACIÓ DE QUART D’ESO – CANVI DE DATES

Atesa la situació de pandèmia provocada per la COVID-19, i valorant la importància que el màxim nombre d’alumnat pugui realitzar la prova de 4t d’ESO, aquesta s’aplicarà el dimecres dia 2 de març i el dijous dia 3 de març de 2022.

IX JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA

QUÈ HA DE VALDRE MÉS, EL VOT DE LA MAJORIA O EL DELS EXPERTS?

La setmana passada es va celebrar el Benidorm Fest, un festival de música organitzat per triar qui representarà Espanya en el festival d’Eurovisió. Dissabte hi va haver la gran final i el resultat va desencadenar una gran polèmica que es va multiplicar a les xarxes socials. El sistema de votacions era el més adequat? Va ser just el resultat?

El CESIRE recomana aquest repte ( proposat per L’Editorial Text- La Galera ) per parlar-ne a l’aula. En ell es qüestiona el procés de les votacions, la importància del vot, la regla d’hondt, qui pot votar i qui no,….

DE NENES A CIENTÍFIQUES

Acció de la Universitat de Barcelona adreçada a centres d’educació primària pel proper 11 de Febrer, dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

Aquesta acció consisteix en la reflexió a les aules entorn el vídeo De nenes a científiques, on cinc investigadores de la Universitat de Barcelona expliquen la seva experiència i el seu punt de vista de la situació actual de la dona dins del món de la recerca.