Full informatiu nº 139 desembre 2020

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA, convoca el 40è Concurs BBVA de Dibuix Escolar, amb l’objectiu de servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària i d’educació especial en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, així com per fomentar la lectura en català mentre es treballa l’educació emocional i el respecte al medi ambient.

Més informació.

Des de l’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica us presentem les Bases de la convocatòria dels Premis Bonaplata Estudis – Caixa d’Enginyers. L’edició 2020 té per objectiu premiar estudis originals relacionats amb el coneixement d’un paisatge industrial o lloc productiu concret, així com estudis relacionats amb el coneixement d’una instal·lació industrial, tècnica o  científica, de béns mobles o de documentacions industrials, tècniques o científiques.

Més informació.

Enguany se celebra l’11a edició del wapps.cat, concurs de creació de pàgines web i aplicacions mòbils en català de la Fundació.cat. Si ets docent de cicle superior o de secundària et proposen que els teus alumnes puguin desenvolupar un lloc web real o una aplicació mòbil de manera gratuïta. D’aquesta manera, qualsevol projecte que desenvolupin a l’aula podrà ser visible a la xarxa i serà consultable per a tothom.

No t’ho pensis més i participa! Inscripcions obertes fins al 31 de gener de 2021. Més informació.

Recull de les novetats relacionades amb la lectura incorporades al butlletí digital pel grup de treball dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.

Destaquem les lectures recomanades de Nadal: quaranta lectures recomanades perquè cadascú faci la seva opció segons el nivell del grup o de l’infant. La selecció està feta per Jaume Centelles, mestre i bibliotecari, autor del web La invitació a la lectura.