Full informatiu nº 137 novembre 2020

Recentment s’ha creat el projecte Agroecologia Escolar: recull de propostes, recerques i materials relacionats amb l’Agroecologia Escolar i la Producció Agroalimentària Ecològica, amb l’objectiu d’ajudar-nos a desenvolupar projectes educatius relacionats amb aquests temes, per totes les edats i interessos.

Més informació

Aquest projecte té per objectiu donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 relacionats amb el bosc i va adreçat a centres de secundària. Consisteix en que els participants treballin 5 Manuals relacionats amb el bosc i la sostenibilitat. Inscripcions fins el 15 de novembre.

Més informació

Queda només un dia perquè comenci el Congrés Català d’Educació Matemàtica que es farà a Reus i Tarragona. Al C2EM, a més de les activitats plenàries, trobareu 96 aportacions dels diferents nivells educatius i nuclis temàtics. Si no teniu feta la inscripció encara hi sou a temps.

Més informació

Us informem d’una càpsula formativa el dimarts 17 de novembre (17:30 a 19:30 h) promoguda pel CESIRE que té com a objectiu canviar la mirada del que passa a l’aula afegint una visió no sexista del material i el llenguatge utilitzat a l’aula.

Més informació

El Congrés Nacional d’Educació Ambiental 2020-21 aspira a generar proactivitat davant dels reptes que ens planteja un món canviant i complex i a concebre solucions per a una societat més sostenible, corresponsable i justa. Sobre l’objectiu del primer congrés —Teixir aliances per avançar en educació ambiental—, aquesta segona edició vol transitar De l’acció individual a la transformació col·lectiva. Podeu inscriure-us a la sessió inaugural del proper divendres 27 de novembre.

Més informació.

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, el grup ICE de filosofia per a nens i nenes us convida a la seva tercera jornada formativa – dijous, 26 de novembre – , que té com a finalitat, reflexionar sobre la importància del desenvolupament de la creativitat en els nens i nenes de les nostres escoles, aprofitant el moment de pandèmia que estem vivint.

Més informació

Ja està oberta la inscripció al VI Simposi per a docents d’ESenRED que tindrà lloc entre els dies 2, 3 4 i 5 de desembre en format virtual. El Simposi està organitzat per la xarxa estatal ESenRED de la qual forma part la XESC (Xarxa d’escoles per a la sostenibilitat de Catalunya). En aquesta ocasió la temàtica del Simposi serà l’Educació Ecosocial.

Més informació.