Full informatiu nº 130 juny 2020

Com cada any els Moviments de Renovació Pedagògica de la FMRPC ofereixen l’Escola d’estiu.

Aquest curs ofereixen una escola d’estiu virtual, certificada pel departament d’Educació, que inclou debats i conferències que s’oferiran durant els primers dies de juliol organitzats de manera conjunta per a tota Catalunya relacionats amb la situació actual i el sentit de l’educació avui i com hem d’entomar la tornada a l’escola. Més informació en aquest enllaç.

Europa celebra enguany la Setmana Europea de l’Energia Sostenible del 22 al 26 de juny amb l’objectiu de conscienciar la societat amb actuacions i activitats al voltant de l’eficiència energètica, les energies renovables i el paper clau de la ciutadania en la transició energètica.

Des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona han creat i adaptat diversos recursos d’educació i sensibilització ambiental com a recursos virtuals oberts i no territorialitzats. Els trobareu en aquest enllaç.

Des del Comitè de Coordinació en matèria de violència masclista, del qual forma part el Departament d’Educació, la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra ens ha demanat que us trametéssim uns consells per a les famílies i el conjunt de la comunitat educativa de Catalunya per prevenir fets delictius i donar resposta a les necessitats de seguretat actuals i futures.

Us fem arribar l’enllaç al nou butlletí del Banc de Recursos de la Lectura on trobareu les novetats relacionades amb la lectura corresponent al tercer trimestre, elaborat pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.

Volem destacar les guies relacionades amb les lectures que ens fan sentir bé i les del dol i la pèrdua, temes que creiem poden ajudar a atendre les emocions de  l’alumnat després d’aquests temps tan difícils que estem vivint arrel de la pandèmia i el confinament.