Full informatiu 104 febrer 2019

La XXX edició del Saló de l’Ensenyament es durà a terme dels dies 20 al 24 de març a la Fira de Barcelona.

Com en d’altres edicions, se celebrarà la Jornada informativa, vinculada al Saló, que du el títol: Acompanyament, èxit educatiu i educació al llarg de la vida , que tindrà lloc el proper dimarts dia 5 de març de 9.00 a 15:00 hores a l’Auditori de l’Edifici Vèrtex, al Campus Nord de la UPC.

Inscripció codi: 9000150520
Període d’inscripció del 29 de gener al 27 de febrer de 2019.

Sembla que existeix la necessitat de redefinir el paper de l’educació en general i de l’educació pública en particular en la nostra societat.

Fa més d’un any, es va realitzar una primera trobada amb escoles i persones relacionades amb l’educació, el món universitari i entitats diverses, per definir aquesta iniciativa. El resultat va ser la idea de convocar un Primer Congrés de l’Educació Pública de Catalunya.

Més informació.

El Departament d’Educació convoca els VI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants de sis a divuit anys.

En quan a la categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’ àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’ àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.  Més informació

Aquest curs 2018-2019, la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) inaugura el 1r Curs Anual de la FaPaC: Educació Inclusiva que ofereixen una vegada a l’any amb l’objectiu d’actuar com a agent de formació sobre grans temes que afecten directament a la qualitat de l’educació pública i que s’integren en el treball constant que la federació desenvolupa en defensa de l’educació pública a Catalunya.

Més informació

Ja està en marxa la 8a edició del Concurs PARADA LITERÀRIA adreçat a tota la comunitat educativa i que forma part del programa marc de mobilitat sostenible, impulsat pels Serveis Territorials d’Educació a Lleida , Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i l’Autoritat Territorial de la Mobilitat ATM.

Més informació

El proper 29 de març se celebrarà a Lleida la XIIa Jornada d’acompanyament al dol i a la malaltia pensada per brindar les eines necessàries per a millor formar-nos i, també, millor acostar-nos a les persones que estan patint la pèrdua d’un ésser estimat o la pèrdua de la seva salut, podent arribar a ser companys de camí en aquesta etapa de la seva vida.