DENIP a Ed. Primària

Les escoles de primària de Tàrrega van celebrar el Dia Escolar de la No Violència i la Pau, us fem una petita crònica de la jornada a cada centre:

ESCOLA SANTA MARIA DE L’ALBA

Els alumnes de secundària van crear aquest mural sobre la Pau.

Aquest curs han engegat un projecte compartit amb l’escola Maria Mercè Marçal que consisteix en compartir una tarda a la setmana una activitat conjunta.
La setmana passada el tema va ser “Construir una societat per a tothom”. Cada alumne va crear la seva casa i després les van enganxar a un mural. El missatge de l’activitat és que totes les cases, encara que cadascuna sigui diferent, tenen cabuda a la nostra societat. Hem de respectar-nos i conviure.

ESCOLA ÀNGEL GUIMERÀ

Els alumnes van dissenyar uns caramels per la Pau amb missatges elaborats per ells. També van pintar un mural a l’exterior de l’edifici fet per l’artista local Tope. Finalment van cantar tots junts al pati les cançons “El món seria” i “Somnis d’Infant”.

ESCOLA Ma MERCÈ MARÇAL

Els alumnes van fer una pancarta amb el lema del dia amb les mans dels nens, que han retallat prèviament a la classe en paper adhesiu i hi han posat el nom.  Posteriorment van sortir tots al pati a cantar les cançons “Persones iguals” i “Tots som germans”.

ESCOLA VEDRUNA

Els alumnes de primària van elaborar un atrapasomnis per la Pau.

Un atrapa-somnis és un objecte simbòlic que, segons algunes cultures, porta sort i impedeix que es tinguin malsons. Consta d’un cèrcol, originàriament fet de fusta de salze, amb una xarxa de fils a l’interior, del qual pengen diversos objectes decoratius, especialment plomes.El procés es va dur a terme durant aquella setmana de finals de gener.

ESCOLA JACINT VERDAGUER

Quina és la relació entre música i pau? Aquesta és la pregunta que han fet als infants de l’escola. A través de les cançons que parlen sobre la no-violència i la pau han volgut fer un treball sobre la importància que té la música en la conscienciació de les persones.
Els alumnes van dissenyar i pintar una pancarta amb els motius musicals i els missatges de Pau que van penjar en un lloc ben visible del centre.

Fins l’any vinent!