Les notes musicals

Títol de l’activitat: Les notes musicals
Nivell: Primària – 2n, 3r i 4t
Dificultat: Mitjana-Alta

Descripció de l’activitat:

Hi ha 3 nivells a l’hora de jugar, dependrà del color de les targetes.
2n: VERMELL
3r: VERMELL + BLAU
4t: VERMELL + BLAU + VERD
FUNCIONAMENT DEL JOC:
Fem una rotllana i cada alumne agafa una de les targetes.
Comencem amb una d’elles, l’alumne llegeix el nom de la nota que hi ha a la seva targeta. Un cop l’ha llegit, ha de dir quina nota és i a quin espai o línia del pentagrama la podem trobem.
Un vegada hagi encertat el seu lloc, ha de buscar la paraula al tapís i portar-hi l’abella des de la casella d’INICI.
Després ha de fer arribar l’abella a la casella que surt la mateixa nota al pentagrama.
Tot seguit, es repeteix el mateix procediment amb el següent alumne i la següent targeta.
La BeeBot sempre tindrà com a punt de sortida la casella INICI.
POSSIBLES VERSIONS:
– Per posar-ho més complicat es pot dir als alumnes que no es poden trepitjar les caselles que tenen un instrument.
– Es pot dir als alumnes que un cop han fet arribar la BeeBot a la nota corresponent han de tornar-la a la casella INICI.
– Es pot fer escriure les notes al pentagrama.
– Es poden fer servir les targetes amb el nom de les notes o les que tenen les notes al pentagrama.

Material adjunt:
El tapís de l’activitat