Les lletres bessones

Títol de l’activitat: Les lletres bessones
Nivell: Cicle Inicial
Dificultat: Mitjana

Descripció de l’activitat:

Hi ha 2 jocs diferents. Podrem jugar en un o en l’altre segons el tapís que decidim utilitzar.

• JOC 1. TAPÍS AMB PARAULES:
    • Fem una rotllana i cada alumne agafa una de les targetes.
    • Comencem amb una d’elles, l’alumne llegeix la paraula que hi ha a la seva targeta. Un cop l’ha llegit, ha de dir quines lletres bessones té (ll, rr o ss). És a dir, quin dígraf ha trobat.
    • Després ha d’inventar-se una frase on surti la paraula que li ha tocat.
    • La mestra comprova si està ben construïda. Si s’ha equivocat, li comenta a l’alumne i aquest l’ha de corregir i tornar a dir.
    • Un vegada hagi dit la seva oració, ha de buscar la paraula al llençol i portar-hi l’abella des de la casella d’INICI.
    • Tot seguit, es repeteix el mateix procediment amb el següent alumne i la següent targeta.
    • La Beebot sempre tindrà com a punt de sortida la casella INICI.
  • JOC 2. TAPÍS AMB IMATGES:
    • Fem una rotllana i cada alumne agafa una de les targetes.

• Comencem amb una d’elles, l’alumne observa la imatge que hi ha a la seva targeta. Llavors ha de dir què és i quines lletres bessones (ll, rr o ss) té en el seu nom. És a dir, quin dígraf ha trobat.
    • Després ha d’inventar-se una frase on surti la paraula que li ha tocat.
    • Un vegada hagi dit la seva oració, ha de buscar la imatge al llençol i portar-hi l’abella des de la casella d’INICI.
  • POSSIBLES VERSIONS:
    • Per posar-ho més complicat es pot dir als alumnes que no es pot trepitjar la casella “EL LLAC”.
    • Es pot dir als alumnes que han de fer arribar la BEE-BOT a la paraula i després tornar-la a la casella INICI.
    • Es pot fer escriure les paraules o les frases a la llibreta.
    • Es pot demanar construir frases on hi hagi dues paraules que tinguin un dels tres dígrafs.

Material adjunt:
El tapís de l’activitat (Paraules)
El tapís de l’activitat (Imatges)
Fitxa descriptiva
Targetes de l’activitat