UMA. Un museu a l’aula. Un projecte del MRV i l’INS El Morell

Des del curs 2017-18 i a l’empara de les complicitats teixides a les Jornades aproP’at Museus i Escoles, aprenem junts, al CRP del Tarragonès vam començar a treballar en el Projecte UMA del Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí amb l’objectiu de posar en contacte centres i Museu per tal de pensar, dissenyar i produir una exposició amb criteris expositius propis de la museografia, però també pensant en un model pedagògic competencial que tingui presents  els Objectius de Desenvolupament Sostenible, que necessàriament hauran d’anar lligats a qualsevol acció educativa amb projecció de futur.

L’Institut del Morell ha treballat els dos últims cursos en aquest projecte des de l’Àrea de Teconologia i concretament aquest últim any, en el Projecte The green house. Som el canvi que ha portat els nois i noies  a pensar la casa sostenible del futur a partir de diverses propostes que han dissenyat els alumnes de 1r  a 4t d’ESO i també els alumnes de Batxillerat.

Amb l’arribada de la COVID-19, semblava que el projecte no es podria dur a terme però es va plantejar als alumnes 3r d’ESO, que desenvolupaven la tasca de comisariar  l’exposició, el repte real de dur-la a terme  en un entorn digital i van acceptar-ho.  El MRV hi va posar tot el treball dels seus tècnics i, finalment, podem presentar l’exposició que representa un important avenç pel que fa al treball en cultura digital dels centres i al mateix temps una  reflexió sobre el món on viuran els nostres joves.

UMA. Una exposició virtual

Durant el confinament els professors i alumnes de l’INS El Morell ens van explicar el seu projecte al seminari web de Centres educatius en línia.