Esports en el medi ambient

Arnau Gómez RecasensTítol:          Esports en el medi ambient a l’entorn més proper.
Autor/a:     Arnau Gómez Recasens
Tutor/a:      Jordi Pàmies
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Educació Física
Centre:       Ins Els Pallaresos
Localitat:   Els Pallaresos

1. Conèixer i aprendre les noves rutes que podem tenir i trobar a prop del nostre poble, Els Pallaresos, i els pobles que té al voltant.
  2. Fer una llista dels millors circuits i recorreguts en les diferents disciplines que tractarem (trail, BTT, senderisme…).
  3. Analitzar el terreny, la vegetació i el clima dels diferents llocs on haurem de realitzar les activitats.
  4. Enregistrar els circuits i recorreguts que es duran a terme, explicar-los, definir el seu nivell de dificultat, el quilometratge i les diferents característiques de cada recorregut.
  5. Realitzar esport en l’entorn que ens envolta.

A banda dels meus entrenaments, a les meves estones lliures, m’agrada sortir a fer diverses activitats físiques pel bosc del poble i els seus voltants. El que volia determinar era si per aquest zona hi havien recorreguts adaptats a qualsevol nivell i distància, perquè així les persones que realitzin esport a qualsevol nivell vinguin al poble dels Pallaresos.

Aquest treball ha estat realitzat durant el passat estiu i els primers mesos escolars. Primer de tot, vaig determinar el clima, la vegetació i el relleu dels voltant del nostre bosc, per escollir les zones per les quals havien de passar les rutes. Durant els dos primers mesos d’estiu vaig enregistrar les 15 rutes i les característiques d’aquestes, explicant els trams amb més desnivell i tècnics. Durant l’Agost i els primers mesos escolars, juntament amb el tutor vaig acabar de detallar les diferents rutes que havia realitzat, i així poder finalitzar el meu treball de recerca.

En primer lloc, cal destacar que als voltants del poble dels Pallaresos hi ha una gran quantitat de rutes que es poden fer. Com he anat explicant al llarg del treball són per a tots els nivells. Jo he escollit les 5 rutes de cada esport que jo considero que poden ser les més adequades per a tots els nivells de participants alhora que són les que més m’han agradat.
Amb les quinze rutes dutes a terme, el meu objectiu era poder conèixer noves rutes i alhora enregistrar els respectius circuits i explicar el quilometratge, les característiques del recorregut i el nivell de dificultat, explicant els diferents punts característics de cada ruta.
A part de les diferents rutes, aquest treball també m’ha permès conèixer tant la fauna i la vegetació de la nostra zona. He pogut determinar que sabent que tenim un clima bastant sec i temperatures moderades la vegetació és poc variada i amb molts matolls i la fauna està limitada a causa d’aquesta vegetació.