Creació d’un còmic

Anastasya ChumachenkoTítol:          Procés de creació i realització d’un còmic.
Autor/a:     Anastasya Chumachenko
Tutor/a:      Nati Casanova
Modalitat:  Arts
Àrea:          Dibuix artístic
Centre:       Ins Antoni de Martí i Franquès
Localitat:   Tarragona

Objectius:
  1. Deixar clares les pautes necessàries per crear un còmic.
  2. Explicar la situació actual de Ucraïna i els problemes amb Rússia.
Conclusions:

Després de la recerca informativa, el seguiment i explicació de cada punt, la constància emprada per la realització de cada il.lustració i l’obra final, s’arriba a la conclusió que per poder treballar en aquest àmbit s’han de tenir en compte diverses qualitats: curiositat, habilitat de simplificació, paciència i compromís.
La primera part de la recerca tracta sobre informació general Ucraïna i va ser la part que més temps em va portar acabar. No sabia res sobre el meu propi país a l’hora de buscar informació a la web resulta que n’hi havia molt poca o imprecisa perquè ocultaven la veritat que coneixia. Tot i així, de les poque pàgines bones es va poder treure profit i completar-ho. Fins i tot, algunes costums descobertes durant el treball van ser confirmades, per exemple, el de treure’s la gorra durant el menjar o quan s’hi és a casa, pensava que era una cosa normal i universal i ara sóc conscient que es tracta d’una costum de la meva nació.
La dificultat va estar present al llarg de tota la escriptura del guió literari perquè volia incloure moltes altres situacions que em van marcar durant la meva estada en Ucraïna però tampoc desitjava fer un còmic massa extens, només amb les parts més impactants. En canvi una vegada fet, la seva adaptació en imatges no va ser cap problema.
Curiosament, la part de l’entitat és la part més dificultosa de tot el treball però alhora és el que més m’agrada. Complicada en el sentit de que, per mi, s’ha de tractar amb cura i més en aquest cas, ja que imita l’estil del còmic japonès, l’expressió, la direcció i el gruix de la línea és el més important. Això és el que em fascina: com utilitzant-la de diverses maneres es pot arribar a crear un element tant elegant i estètic.
L’storyboard també va resultar ser un dels processos més fàcils de treballar perquè, una vegada comences a dibuixar, el cap treballa amb més facilitat i rapidesa i, com no han de ser perfectes ni detallats els dibuixos, aquesta part va estar llesta en un moment.
Per una banda, és un procés que requereix disciplina i perseverança, que pot arribar a ser dificultós o fins i tot desanimador si no es manté la fermesa en la seva finalització.
Per l’altre, es tracta d’una experiència gratificant i completa per qualsevol artista per la seva barreja de dibuix, escriptura i fotografia. També per la possibilitat de millora i ampliació del coneixement en l’àmbit tecnològic digital.
És per aquest motius que es pot confirmar que el procediment de realització d’un còmic conté alts i baixos, però la conclusió del resultat final i la seva enquadernació és, sense dubte, un dels millors sentiments de superació per a un artista.

Llocs Web:
Presentació:

Fotos:

 

Foto 1.- Portada del treball escrit.
Foto 2.- Un dels personatges principals del còmic: Maria.
Foto 3.- L’altre personatge de les dues protagonistes: Alexa.
Foto 4.- Una de les pàgines del còmic en blanc i negre.