Treballem els ODS a través de propostes STEAM

La ciència, la tecnologia, l’art i les matemàtiques són disciplines que ens poden ajudar a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) creats per les Nacions Unides com a repte comú fins el 2030.

Des del Seminari STEAM dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida us fem una proposta de treball a desenvolupar amb els vostres estudiants, siguin del nivell que siguin. La proposta de treball gira entorn l’aprofundiment dels ODS a través d’un seguit de reptes STEAM.

Com fer-ho?

• Consulteu els objectius i reptes en aquest enllaç
  • Trieu un dels Objectius
  • Veureu que hi ha alguns reptes fortament vinculats a les STEAM i d’altres no tant. Podeu treballar el repte proposat per cada ODS o bé un repte d’iniciativa pròpia en cas que el proposat no estigui directament vinculat a les STEAM.
  • Dueu a terme l’activitat amb l’alumnat.
  • Enregistreu un vídeo (màx. 3 minuts) on l’alumnat expliqui com han desenvolupat l’activitat per assolir el repte.

Què he de fer si vull participar?

• Inscriviu-vos en aquest formulari abans del 8 de febrer 2021
  • Els posteriors correus amb les indicacions s’adreçaran només als docents inscrits/es.

Qui hi pot participar?

• La participació pot ser en grups petits o grups-classe. Cada grup tria un ODS.
  • L’activitat està oberta a tots els nivells educatius.

Totes les vostres propostes tindran difusió a través de la publicació a diversos webs del Departament i també es mostraran en una presentació virtual en el marc de Ciència al Carrer 2021. Si teniu dubtes, des de l’organització us podem oferir assessorament poden contactar amb nosaltres responent aquest correu).

Consulteu propostes sobre les ODS actives a la web XTEC.