The “Birra Game”. El poder de la logística

Des de l’ICE de la UdL i en motiu de la Setmana de la Ciència es proposa fer  un  taller de logística a l’INS Guissona, i adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO.

El dimecres dia 20 de novembre en dues sessions i a través d’un joc de taula i de rols, l’alumnat va pensar estratègicament els processos logístics de l’empresa (com transport, emmagatzematge, inventaris, …). L’activitat va estar conduïda per Adela Pagès i per Jordi Segura.

Estem preparant una festa per recaptar diners per al viatge de final de curs. L’objectiu és
passar-nos-ho bé, però també interessa tenir el màxim de beneficis en la festa. Es tracta, doncs, d’organitzar-ho bé. Es vol comprar cervesa, el proveïdor ens imposa unes condicions, en el sentit que si tornem beguda no consumida, ens aplicarà uns recàrrecs per aquest excés de comanda.

A través de la dinàmica del Beer game, i establint una cadena de subministrament formada per consumidor final / distribuïdor/ fabricant, es tracta de satisfer la màxima demanda possible amb el mínim cost logístic associat.”