Setmana BIO a l’escola

Del 17 al 25 d’octubre es celebrarà la 8a edició de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica.

Tots els centres educatius, o altres entitats relacionades, poden participar a la Setmana Bio a l’escola programant, al llarg d’una setmana lectiva escolar, qualsevol tipus d’activitat destinada a reflexionar al voltant de la producció agrària i l’alimentació, el seu impacte i sostenibilitat, i donar a conèixer i promoure la producció i l’alimentació ecològica entre l’alumnat i la comunitat educativa. Totes aquestes activitats s’emmarcaran dins d’un programa comú, que inclourà també el lliurament dels premis Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica.

Les activitats es poden presentar fins el dia 2 d’octubre de 2020.

Podeu trobar el formulari d’inscripció i tota la informació sobre aquest esdeveniment a http://setmanabio.cat/

A la pàgina es pot trobar tota la informació relativa als diferents tipus d’activitats que es poden organitzar, les condicions i el formulari d’inscripció i el material gràfic que es pot descarregar i utilitzar per a la promoció i senyalització de les activitats.
Cada cop més hi ha més centres educatius catalans que contemplen la producció i alimentació ecològica i local dins del seu currículum docent, ja sigui a través de l’hort escolar, o en un projecte educatiu o matèria concreta d’estudi, en la realització de treballs o materials educatius específics, a través de la cuina del centre o del menjar que s’ofereix a l’alumnat, d’una visita a una finca o granja agropecuària, o de qualsevol altre forma.

La Setmana Bio a l’escola és una proposta que forma part de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, que vol ser la festa anual de la producció i l’alimentació ecològica de les escoles de Catalunya. Aquest esdeveniment permetrà que, durant uns dies, els centres educatius i AMPAS puguin treballar de forma conjunta sota el paraigües comú d’aquesta iniciativa, amb l’objectiu de promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica especialment entre els alumnes però també a la comunitat educativa en el seu conjunt.
Des de l’any 2013, es ve celebrant el Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica, un guardó que s’adreça a tots els centres d’educació de Catalunya, amb l’objectiu de reconèixer i incentivar els projectes i línies de treball que aquests realitzen en la promoció del coneixement de l’agricultura i l’alimentació ecològica.