Cicle de conferències: Escola de famílies

La pandèmia ha unit els plans educatius de Guissona i Cervera amb una proposta conjunta amb l’objectiu de poder arribar a les famílies de tota la comarca: l’escola de famílies.

En els darrers anys tant Guissona com Cervera promovien una escola de famílies amb conferències d’interès per a pares i mares dels seus centres educatius i d’acord amb els interessos que les famílies d’aquests centres feien arribar a la comissió tècnica del Pla Educatiu d’Entorn per mitjà de les diferents comissions.

Enguany i atès que la pandèmia ha aplaçat l’inici del cicle de conferències al segon i tercer trimestre i ha obligat a organitzar el cicle de conferències en format virtual, Cervera i Guissona han decidit unir esforços per portar a terme una proposta conjunta que difondran via els serveis educatius de la Segarra a tots els centres de la comarca amb l’objectiu que s’hi puguin inscriure totes les famílies segarrenques que hi vulguin participar (prioritzant la inscripció de les famílies dels centres de Guissona i Cervera).

Per inscriure’s a cada una de les conferències caldrà fer-ho mitjançant un enllaç habilitat i els inscrits rebran un correu electrònic uns dies abans de cada una de les xerrades.

Per decisió de les comissions participatives de Guissona i Cervera, enguany el cicle de conferències comptarà amb una única ponent, la Rosa Miralles Pascual, educadora emocional,  atesa la necessitat de treballar l’educació emocional en aquest temps de canvis, confinaments, … Rosa Miralles compta amb un important currículum tant d’estudis com d’experiència per donar eines a les famílies a viure amb coherència aquests canvis.

El cicle de xerrades es portarà a terme entre els mesos de març i juny i diferenciaran xerrades més dirigides a famílies d’infantil i cicle inicial i altre per famílies de cicle superior fins a secundària.

Amb aquesta proposta educativa els plans educatius d’entorn de la comarca pretenen fer xarxa, optimitzar recursos i arribar a totes les famílies de la comarca.

EDUCACIÓ EMOCIONAL A CASA  🗓17-03-2021        ⏰ 19.30h a 21.00h

Dirigida principalment a famílies de llar d’infants i fins a cicle inicial de primària

–     Descobrir la importància de les emocions.

–     Adonar-nos de com ha estat la nostra educació emocional.

–     Conèixer les principals eines de gestió emocional.

–     Reflexionar sobre que vol dir educar fills/es feliços, lliures i segurs.

–     Aprendre estratègies per educar amb afecte, autonomia i posant límits.

👉 Inscripcionshttps://docs.google.com/forms/d/13IuhAfnuWPWaxT4ODNCzPRniiOGKn81htiWBIzhVHmE/viewform?edit_requested=true

➡ LA COMUNICACIÓ CONSCIENT  🗓21-04-2021        ⏰ 19.30h a 21.00h

Dirigida principalment a famílies de cicle mitjà de primària i fins a educació secundària

–     Descobrir com ens comuniquem amb nosaltres i amb els altres.

–     Conèixer els diferents estils comunicatius (agressiu, passiu, assertiu).

–     Aprendre estratègies per millorar la comunicació amb nosaltres i amb els fills/es per gestionar les nostres emocions i les dels fills/es.

➡ MINDFULNESS EN FAMÍLIA. QUÈ PRETENEM? 🗓 12-05-2021       ⏰  19.30h a 21.00h

Dirigida principalment a famílies de primària i fins a educació secundària. 📰Cartell divulgatiu

–                     Descobrir el mindfulness com a eina per millorar l’atenció.

–                     Conèixer els beneficis del mindfulness.

–                     Practicar exercicis de mindfulness per poder fer un mateix i amb els fills/es.

➡ COM MILLORAR L’AUTOESTIMA  🗓 09-06-2021       ⏰ 19.30h a 21.00h  📰Cartell divulgatiu

Dirigida principalment a famílies de cicle superior de primària i fins a educació secundària

–                     Reflexionar sobre la importància de tenir una autoestima ajustada.

–                     Conèixer els indicadors d’una baixa autoestima.

–                     Conèixer els indicadors d’una bona autoestima.

–                     Aprendre estratègies que afavoreixin l’autoestima dels fills/es.

👉Informació i inscripcions a: http://www.guissona.cat/viure/educacio/escola-de-families