A l’escola fem ràdio!

Us compartim dues activitats de ràdio realitzades per dos centres d’educació primària de la Segarra aquest curs 2020-2021. Us animem a fer ràdio a l’escola! Una experiència motivadora i competencial!

ESCOLA LES SAVINES
L’objectiu de la ràdio a l’escola a les Savines és millorar la competència comunicativa en llengua castellana amb una activitat motivadora i funcional amb mirada comunitària. Aquesta activitat forma part del PEE de Cervera.
ESCOLA VALL D’ONDARA
Durant el curs 2017-18 vàrem treballar els mitjans de comunicació com a eix d’escola. Una de les propostes, consistia en enregistrar un programa de ràdio, i ens vam animar a demanar assessorament al CRP per muntar l’equip pertinent i dur a terme l’activitat.

Al llarg d’aquests anys, hem anat duent a terme l’activitat en tots els nivells d’infantil i primària, organitzats en petits grups, on s’explica les tasques que fem a l’aula, les notícies d’actualitat que tenen a veure amb la nostra comunitat educativa i molts altres temes d’interès per als infants.

Enguany, ens hem llençat a dur a terme l’activitat de ràdio en stream per tal de fer arribar la nostra veu a familiars i amistats a través d’internet.

Donem molta importància a la preparació del programa, on els nens i nenes organitzen el guió amb els temes de conversa que posteriorment s’emetran. Ho valorem molt positivament ja que el directe engresca molt a l’alumnat, on el treball de l’expressió oral és molt significatiu. Com que el directe no espera a ningú, també oferim la possibilitat d’escoltar el programa en les reemissions que programem al llarg de la setmana.