100tífiques 2020

El dia 11 de febrer és un dia de dues celebracions:

•  Internet Segura
  • Dia de la dona i nena científica.

La FCRI, Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, ha organitzat i facilitat xerrades impartides simultàniament als diferents centres escolars catalans. A la Segarra hem tingut una científica i investigadora segarrenca,  la Dra. Rosaura Esteve-Puig, que actualment està treballant a l’Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras.

Ha explicat a l’alumnat de cicle superior de primària de l’escola Mn Josep Arques, com va ser la seva trajectòria professional, com és el seu dia a dia i que la va motivar a entrar al món de la recerca. Ara coneixem els trets principals que defineixen a una persona dedicada a la investigació, entre ells, tenir una ment oberta, amb ganes d’aprendre i que es qüestiona tot el que té al voltant, es fa preguntes!

També ens ha parlat de descobriments importantíssims efectuats per reconegudes dones com Marie Curie, Hedy Lamarr, Raquel Carson, i altres. Malgrat les dones van ocupant un lloc rellevant en la investigació, l’home continua liderant aquest camp.

Gràcies Rosaura per compartir amb nosaltres aquest dia, i a la FCRI per facilitar-ho.