Un parc inclusiu. Premi RetoTech a Catalunya.

Un parc inclusiu per a tots: el projecte premiat de l’Escola Jaume Balmes de Cervera en la VIII edició de RetoTech Fundació Endesa, iniciativa amb la finalitat de contribuir i impulsar projectes educatius innovadors que transformin la formació dels més joves.

El passat dia 1 de juny,  es va celebrar el Festival Final RetoTech Fundació Endesa, a l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya de Barcelona, un esdeveniment en què els centres escolar seleccionats van poder presentar els seus projectes innovadors i compartir els seus coneixements i experiències.

L’Escola Jaume Balmes de Cervera, com a un dels centres seleccionats de Catalunya, van participar en l’esdeveniment presentant el seu repte final, i van resultar guanyadors del premi en l’àmbit català.

El seu projecte consistia en el disseny i la construcció de la maqueta d’un parc inclusiu, amb la finalitat que tots els infants el poguessin gaudir sense limitacions, independentment de la seva mobilitat.

Aquest projecte s’emmarca dins de l’eix transversal de l’escola d’aquest curs, que és l’ODS 11 (Ciutats i comunitats sostenibles) amb l’objectiu de fer que les ciutats siguin inclusives, segures, resilients i sostenibles.

El projecte s’ha realitzat a 5è de primària i s’ha anat desenvolupant durant tot el curs, implicant infants i mestres en diferents fases. Per fer-ho, l’alumnat de 5è es va organitzar en tres grups: un grup va fer el disseny a través de l’aplicació Bitbloq, una plataforma per aprendre programació, robòtica i disseny 3D; un altre grup d’alumnes va programar el funcionament dels diferents components del parc amb el mateix programa, els components eren un balancí, un gronxador, una roda giratòria i un semàfor; i un tercer grup va fer la maqueta amb material reciclat.

L’alumnat té previst presentar el projecte a l’Ajuntament de Cervera perquè el tinguin en compte de cara a la remodelació o construcció d’un nou parc.