SEMIFINAL: XVII Certamen de Lectura en Veu Alta

El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta és una iniciativa cultural, que té com a principal objectiu promocionar la lectura entre els infants i els joves. La Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya,  organitzen el certamen a nivell de tot Catalunya

Organitzen les semifinals els Serveis Territorials i Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, a través dels CRP (Centre de Recursos Pedagògics) i els equips d’assessors i assessores LIC (Llengua i Cohesió Social).

Un cop finalitzada la fase interna de cada centre, tindrà lloc la semifinal a cada comarca. Aquest curs serà de forma telemàtica, de forma que cada centre haurà de trametre un vídeo d’un participant per la categoria inscrita, en el nostre cas al CRP de la Segarra.

En la nostra comarca, el jurat comunicarà el seu veredicte abans de les vacances de Setmana Santa, i aquells centres que hagin resultat guanyadors passaran a la fase final (nacional)

Quan i com?

Cada centre educatiu inscrit en el certamen, selecciona els seus representats un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes) i ha de trametre un vídeo per cada categoria inscrita, no més tard del 12 de març, en el nostre cas al CRP de la Segarra. Consulteu el Calendari.

El 8 de març es farà arribar al centre la lectura (el fragment concret) que haurà de llegir el  representant escollit de cada categoria, així com l’enllaç del formulari per a que ens indiqueu els alumnes que passen a la semifinal. Aquest formulari també servirà per trametre el vídeo del participant escollit per cada categoria.

El fragment a llegir que us farem arribar el dia 8 serà del llibre proposat per a la fase de semifinals en cada categoria.

En el cas de la Tropa de Corsaris, cada grup s’haurà de repartir el text de manera que resulti una versió dramatitzada de la lectura, en aquest cas, donarem una indicació genèrica de repartiment del text (narrador + dos personatges; si hi ha tres personatges en la lectura, un dels lectors haurà de fer dos papers).

GRUMETS VERMELLS (cicle mitjà de primària)

GRUMETS VERDS (cicle superior de primària)

TIMONERS (aula d’acollida CS de primària i 1r i 2n d’ESO)

CORSARIS (1r i 2n d’ESO)

TROPA DE CORSARIS (3r i 4t d’ESO)

EL VÍDEO:

Cada vídeo ha de complir aquests requeriments:

• S’ha de trametre al CRP (mitjançant el formulari que us facilitarem, quan us enviem la lectura el mateix dia 8 de març)
  • Cal llegir el llibre, no s’acceptaran lectures de fotocòpies.
  • Vídeo horitzontal amb pla mitjà de la persona lectora, (imatge tallant a cintura).
  • La persona participant només ha de centrar-se en la lectura del fragment que rebre. (no ha de dir ni nom, ni títol del llibre, ni el nom de l’escola).
  • El nom de l’arxiu és el nom i cognom de l’alumne (i res més, la resta d’informació la tindrem en el formulari): nom_cognom.mp4
  • La mida màxima de l’arxiu és 1GB.
  • Tindreu temps des del 8 fins el 12 de març per omplir el formulari i adjuntar el vídeo. Si algun vídeo arriba tard, no podrà participar-hi.

Més informació

La Fundació Enciclopèdia Catalana obsequia els lectors i les lectores participants amb un diploma i un llibre. Els finalistes de cada semifinal passaran a la final territorial.

Recordeu que podeu trobar algunes pautes per preparar el concurs a l’apartat de recursos de la web oficial del certamen. Aquí hi podreu trobar vídeos molt curtets (clips de lectura) amb consells sobre com fer una bona lectura en veu alta, així com una taula de valoració, una rúbrica, i un document amb uns consells bàsics.

Tallers de Lectura en veu alta per al professorat, com en l’anterior edició, aquest curs el Departament de Cultura col·labora amb el Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta que promouen la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació. En aquest sentit, s’han programat 15 tallers virtuals de lectura dirigits al professorat dels centres inscrits al certamen, personal de biblioteques, conductors/es de clubs de lectura i públic adult en general ( a partir de 18 anys).  Per a més informació>>