Sota el nom Primers Auxilis Psicològics als centres educatius, l‘Oficina Jove del Consell Comarcal de la Segarra organitza una jornada internivells a càrrec d’Isaac Lloveras Bernat, adreçada al professorat de cicle superior de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius.
La formació que consta de 5 hores certificables, està inclosa en el tercer torn del Pla de Formació de Zona de la Segarra, i es realitzarà en format presencial durant el matí del 7 de juliol de 9 h a 14 h, en l’Oficina Jove de la Segarra, Rambla Lluís Sanpere, 22 de Cervera.
➡ Inscripció oberta: 6080671608 Primers Auxilis Psicològics als centres educatius
🎯 Objectius:
- Formar en matèria de salut mental i emocional juvenil.
- Ajudar als professionals a detectar i intervenir en potencials problemàtiques.
- Reduir l’estigmatització i el secretisme de forma responsable, eliminant els mites i informació errònia.
- Mostrar el context actual de forma entenedora i educar en la terminologia adequada.
- Conèixer i entendre en els factors de risc i factors protectors del col·lectiu.
- Formar en tècniques de gestió emocional basades en la recerca de recursos d’afrontament i la resiliència.
- Reduir les potencials conductes autolítiques i suïcides del col·lectiu juvenil.
- Identificar i tractar les principals problemàtiques existents a les aules.
- Recercar, treballar i mostrar les intervencions i recursos disponibles existents.
- Fomentar el treball participatiu per incentivar al col·lectiu juvenil a dissenyar les possibles intervencions a realitzar en el seu entorn més pròxim.
📋 Continguts:
Introducció a la salut mental i emocional juvenil
Salut mental i emocional: Definició. |
El trauma, l’estrès, l’ansietat, i les autolesions
El trauma |
La ideació i conducta suïcida juvenil – Una realitat amagada
Terminologia |
Adolescència i estils parentals
Etapa evolutiva |
La gestió emocional
Concepte i definició |
Acompanyament individual
Resolució de dubtes individuals. |
La comunicació, intervenció i dol per suïcidi
Concepte de mort, informar i intervenir |